Thursday 23 January 2014

0
Komen

Kepakaran Terpendam

Sesuai tak eh tajuk aku ni? Macam pelik je
hahahaha.. Actually ni alkisah mertua aku
Aku balik kampung 2 minggu lepas
Balik jenguk kampung halaman lah.

Masa kat rumah mertua aku terkejut tengok banyak sangat
telorr ayam yang ada. Lagi pun memang mertua
aku suka membela. Semua jenis dia nak bela
Tapi yang bimbangnya mertua ni bukannya sihat sangat
Aku terus hanya mak mertua aku pasal telor2 ni.
Rupanya ni adalah telor ayam belanda.
Ha....... hebat kot mertua aku.
Korang nak tengok ???????????????




Kepakaran abah gak ianya mencucuk ayamnya sendiri.
Memang aku kagum lah. Patut lah anak2 abah semuanya
boleh hidup berdikari sebabnya dah memang diajar.
Abah pun berdikari bela ayam. Dah lah dedak ayam pun
kadang2 abah buat sendiri je. Wahhhhhhhh
ES padahal takut ayam gak 2
Saja je bua2 macho... hahahaha

Aku tak tahu lah plak ES boleh pegang ayam.
Aku ingatkan dia takut binatang macam aku. hahahaha
Cayoookkkkkk ES..
Abah ada semua bahan2 untuk membela taw.
Ubat 2 ES g beli kat Jabatan Perhilitan Haiwan tak silap aku

Tengok... siap dengan tarikh lahir 2.
Ni semua mertua aku buat sendiri taw. Tak de nya nak
beli2 kat kedai. Dah lah mahal. Buat sendiri
boleh guna barang2 buangan je taw.

Abah bela banyak jenis ayam gak
tapi yang aku kenal, ayam belanda je lah. Ayam kampung
ada gak kot tapi tak kenal pun. hahahha. Angsa pun abah bela gak.




No comments: