Sunday 29 June 2014

0
Komen

Sagupa (Sagu Santan)

Hari ni aku nak share dengan u all semua pasal
1 resipi untuk tatapan anda sekalian
Resipi ni sangat mudah and simple
Kalau si pemalas pun boleh sediakan untuk
menu petang. Aku buat pun sebabnya aku ni
dah masuk ke alam pemalas untuk masak memasak
Tapi bila pk kan masak untuk ES gagahkan diri 
jugak. Air tangan isterikan penting untuk pastikan 
hubungan rumah tangga kekal erat
AMin.....

Aku balik kerja terus siapka benda alah ni sebabnya
semua bahan2 yang nak dah ada kat
kabinet dapur. Aku jenis suka beli barang2 keperluan
tapi nak buatnya bila tak tahu. Tapi bagusnya
time kita terasa nak buat semuanya dah ada. 
Just ambil and buat je, hehehe

Antara bahan yang diperlukan ialah:
* 3 - 4 orang makan ni taw...

1 cawan sagu
1 1/3 cawan air (sukat ikut cawan sagu)
Santan
Garam
Gula
Daun pandan

1) Masakkan sagu and air tadi sampai lah ia jadi
melekat2.Pewarna suka hati nak letak ke x. 
Lepas sia, sejukkan sementara dan ikut suka
hati nak buat acuan and bentuk dia macam mana

2) Masakkan santan, garam, gula serta daun pandan

3) Sedia untuk dimakan

Kebetulan aku ada bekas ni, aku gunakan je lah
Kalau tak, time nak makan cedok dengan sudu je lah
sebabnya aku sejukkan yang lebihan dalam bekas biasa je


Ni lah kuahnya.. So simple


Dalam bekas yang comel tentulah untuk ES yang tercinta
hehehehehe... Aku mesti kena bagi dia kagum sikit

Cuba lah buat sendiri. Senang je ni. Memang simple
Nak sedap lagi sejukkan dalam peti buat sementara

No comments: