Saturday 21 June 2014

0
Komen

Decorate Bunga Untuk Konvokesyen

Pada awal bulan Jun hari 2 sepupu aku datang dari
Kelantan untuk ke PICC sebabnya ada Majlis
Konvokesyen. Tentu lah semuanya gembira sebabnya
lepas penat belajar diraikan dengan majlis
yang penuh gilang gemilang
Nak datang KL pun bersemangat taw. hehehe

Aku dengan ES ambil cuti sebabnya cousin aku
konvo pada hari Isnin. Sebagai seorang sepupu yang
begitu mengambil berat and juga prihatin, aku 
telah mengorbankan sehari cuti aku. hahahahaha
Tak pe, ni aku tolong dia.
Nanti mana taw aku susah diorang plak tolong aku
Hidup ni kan hukum karma. 

Aku dengan ES decided tak mau beli flower2 yang 
dijual kat sana sebabnya kat sana just beberapa jenis
flowers je tapi mahal. 1 lagi aku memang nak letak banyak
coklat2 sebabnya bagi aku diorang adik beradik boleh makan
Kalau letak flower tak sampai sehari dah pun kering.
Dalam masa yang sama aku nak tengok kot2 ada bakat yang terpendam.hahahahah

Okeh... ni antara coklat yang aku beli
untuk aku letak sekali dengan flowers nanti.
Harga aku habis untuk coklat sebanyak ni hanyalah RM 6.00..
Aku tak tipu taw. Nanti u all boleh bandingkan
harga buat sendiri dengan beli kat kedai.


Ni plak kertas pembalut yang aku telah pilih
Kertas ni harga dia hanya RM 1.20 semeter sahaja

These are the flowers that i choose to put with the
chocolates. Memang nampak kat sini tak cantik
Tapi bila siap, aku plak rasa macam tak mau bagi sebabnya
cantik kombinasi coklat2, bunga and juga kertas pembalut
Bunga ni aku habis RM 4.00

Ni memang kena ada sebabnya nak make sure
bunga2 terpacak cantik and tak jatuh bila dipegang.
Harganya RM 0.80 sebiji..
Sebenarnya ada lagi riben yang aku beli tapi lupa nak ambil picture. Riben yang aku beli harga dia RM 1.00 semeter.

So, korang boleh pk sendiri berapa harga sebenarnya
untuk buat decoration ni. Sedangkan orang jual sampai beratus kot. Nak letak bear boleh je cumanya aku tak jumpa
lah plak bear yang comel. Ni pun decided dah last minutes
nak buat sendiri. ES punya idea ni.

Gambar yang dah siap tak de sebabnya kami dah lambat
nak ke sana, and lupa plak nak snap picture.
Bila aku message kat cousin aku diorang dah gerak balik
Kelantan pun. And bunga2 serta coklat dah
pun rosak and habis dimakan. Dah tak nampak cantik
Sedih.... dah lah hasil kerja aku dengan ES tapi
tak de kenangan lah plak. hehehehe

Lepas je siap decorate, aku dah nampak kat mana
kekurangan yang mugkin boleh di baiki di kemudian hari nanti
Ramai lagi cousin2 aku yang akan konvo kat KL ni.
So, just wait je lah. Tapi kebanykkan idea untuk decorate ni
datangnya dari ES... TQ sayang atas idea mu yang bernas

No comments: