Saturday 21 June 2014

0
Komen

Mee Tarik.. Mee Warisan

Okeh semua... Sihat? Now aku nak share al kisah
satu restoran yang bagi aku
agak ok lah kalau nak elakkan dari makan nasi
sebabnya tempat dia ni banyak choice 
Restoran dia ni terletak berhampiran dengan 
Menara Kuala Lumpur.
Kalau dari Balai Polis Dang Wangi (belah kanan),
u all terus lagi akan nampak lah kedai ni

Aku pergi makan dengan budak2 opis masa duk 
MK Logistik TD. Diorang lah yang bawa aku g makan sana
Memang sedap sangat2 taw
Aku pun teruja lah nak bawa ES plak. hehehe
Apa aku makan, ES pun mesti lah kena makan jugak
Lagi pun ni bertemakan masakan cina muslim
tapi tak mahal macam kedai cina muslim yang lain
Kiranya berbaloi lah sapa yang g makan sebabnya makanan dia
bagi aku agak banyak. 

Kat sini diorang akan datang bagi buku menu and juga kertas
untuk korang semua tulis sendiri menu yang nak. Diorang 
akan datang ambil kertas and buku menu bila u all semua
dah siap tulis. Jangan lah korang tunggu diorang datang
tanya macam kedai-kedai lain erk..

Memandangkan nama dia agak susah nak ingat
so aku pun letak lah resit yang telah diberikan
Ni lah antara menu yang aku and ES pilih.
Menu kami simple je sebabnya aku g ni dah petang
SO kiranya menu makan petang lah. hahahaha
Express sangat dia punya service. Memang bagus sangat2

Aku order sirap laici.. Memang simple tapi sedap wei...

Kat sini ada macam2 jenis nasi. Memang banyak sangat
Aku makan sampaikan kenyang and tak leh masuk dah
Last2 ES jugak yang terpaksa habiskan. hehehe
Kat sini boleh pilih nasi dengan cendawan, ayam,
daging, sayur and macam2 lagi. Nak makan ala cart pun boleh

ES seperti biasa lah.. Menu dia haruslah menu yang kearah
sihat sebabnya dia kan tengah menjaga kesihatan
and juga menurunkan berat badan
Dia pun sama naik dengan wife dia yang tengah hamil ni
hahahahah....

Kat sini, korang boleh tengok secara live macam mana diorang
buat mee tarik ni. Ada cermin yang boleh menampakkan
macam mana cara diorang tarik. 2 lah sebenarnya yang menjadi tarikan pada kedai ni.
The most important thing, service diorang memang cepat and terbaik.
Kalau datang makan time lunch pun tak perlu
nak tunggu lama2 walaupun dalam kedai dia ni penuh dengan orang

So... sesipa yang berada sekitar KL and Selangor
boleh lah try g makan Mee Tarik Warisan Asli ni...
sedap and aku yakin u all semua puas hati
Dengar kata dulu kat SUngai Besi tapi sekarang dah
tak de and diorang buka kat KL ni.
Tapi kesahihan cerita ni aku memang tak sure lah

No comments: