Saturday 21 June 2014

0
Komen

Proses Membaiki Rumah Sewa

Kepada sesiapa yang memang sentiasa mengikuti
blog aku, tentu ada terbaca alkisah Kesan Rumah Sewa
So.. kat sini u all semua boleh tahu betapa
teruknya rumah yang aku bagi sewa kat orang
Aku pun sekarang ni duk rumah sewa jugak
tapi tak de lah sampai nak menjahanamkan
harta benda orang. Malah jaga rumah ni dengan baiknya
macam rumah aku sendiri

Aku tak paham betol dengan orang yang suka menjahanamkan
harta benda orang tanpa pk kan hati owner rumah 2
Bila tengok rumah dengan keadaan begitu teruk, aku ugut pada
penyewa 2 yang aku tak akan pulangkan sebarang
deposut sebabnya kerosakan yang agak teruk
Nasib lah diorang ok and sanggup untuk
membaiki segala kerosakan yang memang disebabnya oleh diorang
Aku dengan ES boleh dikatakan tiap2 malam kot g tengok rumah
2 untuk pastikan semuanya seperti yang aku bagi.

Diorang tukar pintu, baiki sinkin, buang segala jenis
barang2 yang ada dalam rumah 2
sebabnya aku bagi kat diorang memang rumah 0 je. 
So, aku pun nak diorang keluar dengan bawa sekali barang2
diorang lah. Lepas semua diorang baiki and juga tukar mana 
yang patut, aku dengan ES pergi kemas2 and juga mop rumah 2 untuk
pastikan ianya cantik and kemas untuk bagi sewa kat orang
lain plak. Masa keadaan rumah tengah sepah2
ada lah plak orang datang tengok. Tapi tengok
dalam keadaan macam 2 sapa nak. Memang macam tokang pecah lah

Ni ialah master bed room. Tengok lah keadaan rumah
yang telah siap di kemas and di mop.
Kan nampak cantik berbanding dengan sebelum ni
yang macam tempat sarang sampah

Kalau tengok dari entry aku sebelum ni, pintu pecah untuk
bilik ni. Lepas diorang dah change, dah ok pun. Tapi
berbandig dengan bilik lain, bilik ni lah pintu berlainan
sebabnya aku memang tak de masa nak cat bagi sama warna

Ni keadaan keseluruhan rumah. Gigih taw aku dengan ES
kemas. Berminggu2 makan masa untuk siapkan rumah ni
dalam keadaan elok semula

Ni plak bahagian dapur. Keadaan sinki yang teruk
sebelum ni. Memang pecah sinki. Aku heran betol.. Tido atas ni
ke apa ke tak tahu lah. Nasib diorang change yang baru.
Dinding tempat diorang masak tak payah cakap lah
Jenuh ES sental bagi bersih and putih semula

Ni keadaan bilik lain lah. Kat rumah 2 ada 3 bilik.
Kat bilik ni tak banyak sangat yang teruk. Kalau tak silap aku
tak de ape2 kot yang dibaiki.

Lepas dah cantik and kemas, ramai yang datang tengok tapi tak
de pun yang melekat. Aku and ES pk may be belom ada rezeki kami
 lagi ni. So aku and ES memang sabar and juga setiap kali
orang nak g tengok, aku pun terpaksa lah
terjah ke sana walaupun hadap jem yang teruk.
Bukannya sebelah rumah aku je.

Then aku and ES decided kalau ada sapa2 nak tengok,
terus janji ramai2. Tak perlu nak g seorang2. Nasib
aku and ES baik malam 2 sebabnya semua yang g tengok
berebut lah plak nak menyewa
And semuanya sanggup bank in keseluruhan deposit
malam 2 jugak. Aku dengan ES plak yang pening. Adoi...
Time tunggu2 tak de plak yang datang. Bila dah
macam ni sekali gus lah plak.

Yang penting rumah aku dah pun berpenghuni. So, tak de lah
nak pk macam mana nak bayar kat bank sebabnya 2 bulan kosong
kami pun tertunggak jugak dengan bank. Sakit oooo..
dengan interestnya lagi.. 

No comments: