Tuesday 4 March 2014

0
Komen

Alat Pendengar Jantung Bayi

Salam semua..
Semalam aku g check-up kat Klinik kesihatan
yang berdekatan dengan rumah aku.
Harus lah ambil dekat dengan rumah sebabnya
check-up aku memang sentiasa memilih belah petang
so, lepas check-up boleh terus balik rehat and tido.
hahahahaha... Bijak...bijak...

Aku selalunya check-up pukul 2 petang.
Semalam aku g check-up and 1st time
dengar jantung baby tapi bukan dengan menggunakan scan
Tapi dengan alat yang aku tak pasti plak apa
nama dia sebabnya ni pon 1st time aku tengok
Sambil nurse lambat sangat nak buat, aku sempat lah
godek2 and ambil gambar alat 2 untuk share dengan semua.
hahahahah....

Swasta aku tak pasti plak macam mana alat yang digunakan

Ni adalah antara gel yang digunakan
untuk scan jantung. Actually cara dia sama
macam kita scan yang nampak baby
Cumanya yang ni simple je
Just dapat dengar jantung baby sahaja

Kat atas rak tepi 2 ada 2 gel
Tapi aku tak perasan plak gel mana yang nurse lumur
kat perot aku masa nak scan 2.
Tapi may b yang ni lah agaknya.

Ha..... ni lah alat yang aku bagitaw. Kecil molek je
So, tak boleh lah tengok bayi. Just boleh
dengar jantung and nurse akan catat berapa kuat jantung
baby dalam masa 1 minit. Kecil je alatnya.

Aku boleh tangkap picture ni sebabnya
masa aku tengah lending atas katil ni,
nurse 2 lambat masuk. hahahaha. Sempat lah curi2
ambil picture untuk share dengan semua.

Yang penting nurse bagitaw
jantung anak aku sihat and normal.
Degupan dia ok.. Alhamdulillah


No comments: