Tuesday 24 February 2015

0
Komen

Bubur Nasi Apple Vee

Salam semua....
Now still alkisah makanan anak aku. huhu
Now aku nak share 1 makanan yang aku tengok sangat best
untuk Vee. Walaupun dia tak makan banyak.
Sebelum ni aku pernah bagi dia makan bubur nasi
and beras biasa-biasa sahaja. Tapi setelah aku pantau and tengok
dia macam mengalami sembelit, so aku and ES
cepat-cepat tukar untuk mencari beras perang

Beras perang tinggi dengan fiber walaupun rasanya sangat
menggelikan tekak. hahahaha
Tak semua orang boleh telan beras ni sebabnya tak sodap
Tapi aku tengok vee pun tak berapa nak makan. 

Oleh demikian, aku terpaksa ubah menu untuk menjadikannya sedap
memandangkan Vee sangat-sangat2 suka makan apple
so aku decided untuk masukkan apple ke dalam nasi dia

Masa buat ni aku yang terliur lebih sebabnya tengok apple yang
sangat lazat and sedap. Dah lah manis

Ok... seperti biasa...
apple di buang kulit..
Beras direndam dahulu (kali ni beras perang)
And ada tak nampak hitam 2??????
Aku tambahkan kurma sebabnya manis kurma sangat sedap

Lepas dah lembik and nasi pun dah masak... Blend lah sebabnya
nak bagi betol2 halus supaya baby makan dengan enak
tanpa tercekik.. Bahaya wooooo

Its ready for my baby now....
Sayangnya tak de pic dia tengah makan. huhuuh
Jangan buat banyak sangat sebab baby bukannya macam
orang dewasa ni. hahaha

No comments: