Thursday 28 March 2013

0
Komen

Detik percintaan (Part 1)

Aku mula mengenali Encik Suami masa 2007. Time ni, aku masih lagi budak mentah yang tak pernah bercouple2. suci gitu.... Aku kenal dia melalui kawan kakak aku. Secara tak disengajakan k. Bukan aku yang gatal2 nak bercinta. lagi pun time 2 aku tengah nak exam SPM.. Aku memang jenis yang tak pandai nak memikat. lagi pun time 2, fizikal aku yang teruk menyebabkan aku tak bercinta. ngeeeehhhhhh2222....

Time 2 aku gemuk taw. mmg chubby sangat2 lah. Aku try untuk kuruskan badan tapi tak dapat lah plak.hahhahah. Tambahan lagi time 2 aku sememangnya duk umah. Balik sekolah, ada je makanan yang dah di hidangkan. Then keadaan umah aku yang memang banyak makanan. Tak pernah putus lah. So apa lagi, tengah2 malam, aku pun merayap lah masuk dapaur untuk mencari makanan. Aku plak jenis yang jarang bersukan. Mana lah tak gemuknya badan aku nie. hahahahahah . dasar pemalas..

Wokehh, berbalik pada tajuk. Memandangkan kakak aku nak kuar and dikenakan syarat untuk bawa aku (bukan aku yang nak ikot, tapi arahan big boss), tambahan plak kuar malam time 2, so member kakak aku pun ajak lah Encik Suami untuk temankan dia jugak. Time 2 kiranya 2 pompuan and 2 laki lah. Wahhhh..hebatkan aku walaupun time 2 malu2 kerbau :)

ES (Encik Suami) : Effa, awak nak beli apa nie? (memandangkan time ni di KB MAll)
Aku : Entah lah. Tengok2 je (kenapalah mamat ni asyik ikut aku je. Nak memilih pun tak senang)
ES : Saya ni pemalu orangnya. Nak tolong pilihkan untuk pompuan memang tak pandai
Aku : Ehhhhh222, xpe, saya boleh pilih sendiri. Awak g lah mana2 pun
ES : xpe, saya teman awak
Aku : Ermmmm (padahal time ni mmg dah nak ngorat aku). huhu

Lepas lama berkenalan dengan Encik Suami, aku rasa yang dia macam minat kat aku je sebabnya message tak pernah putus. HP memang sentiasa di tangan n bersama (walaupun masuk toilet) ahhahahaha.. sampai cam 2 sekali taw. So, lepas aku habis SPM, hubungan kami makin rapat. Aku melanjutkan pelajaran ke UITM Machang and Encik Suami plak kerja di Perak. Amat lah seksa sebabnya kerja jauh and hubungan jarak jauh. OPPPPSSSSS lupa plak nak bagitaw semua... Kami xpernah declare. Diulangi tak pernah DECLARE. Taw2 je dah couple. Aku rasa bahagia jugak sebabnya diterima walaupun aku xlawa lagi time 2. Sekarang dah lawo.huhuhu Lagi pun time 2, Encik Suami tak lah encem cam sekarang. Aku ni jenis yang tak memilih, so aku terima seadanya as long as dia terima aku seadanya. Setelah setahun bercouple, Encik Suami dapat kije gov. Aku amat2 lah bersyukur but kami still berjauhan as dia kija kat Kajang. Tapi demi cinta aku tetap perjuangkan untuk setia (hebat tak ayat aku).


*akan disambung ke part 2 sebabnya nanti u all tak terbaca plak kisah cinta aku ni. Terlampau panjang plak nanti.

No comments: