Friday 7 February 2014

0
Komen

Perlu Tunggu 7 Bulan Untuk Beli Barangan Bayi????

Sapa pernah dengar
Pasal petua kat atas ni
Erm.... petua ke erk ni?

Lebih kurang lah.
Aku memang sentiasa dengar mama and mertua aku
pesan kat kak long and juga kat ipar duai aku
Cumanya sebelum ni aku tak alami, so
tak ambil kisah
Memandangkan sekarang ni aku dah pun
hemil, so benda ni dah jadi penting lah untuk aku
ambil kisah. hahahaha

Tapi sebenarnya aku tak ikut pun sebabnya aku
dah start beli barang baby pun.
aku bukan nak langgar petua ke apa cumanya
kebetulan ari 2 ada Baby Fair, so apa lagi
aku pun terjah je lah ke sana menandangkan aku tengok
banyak jugak barang2 baby yang murah.
Dalam kereta aku tengok ES rilex je and nampak aku
je yang excited, tapi hampeh betol....
Sampai je sana ES plak yang nampak beria
memilih. hahahha. Jatuh egonya.

Aku bukannya beli banyak barang pun
Sekadar benda keperluan je pun. Aku just beli baju2
sarung tangan, sarung kaki, topi, barut perut and
botol susu. Aku nampak ES beria nak beli tilam kekabu
untuk anak dia. Pantang nampak kedai tilam2 je
mesti nak berhenti untuk tanya
Memang cadangan aku tapi aku nak balik tengok
kat Kelantan. Dia tak sabar2 tau.

Aku beli tak de lah sampai penuh troli time 2
Ambil yang mana aku pk perlu je
Lagi pun klu nak beli sekaligus memang banyak
keluar duit lah
Cumanya aku tak perlu beli barang baby yang besar sebabnya
banyak yang aku boleh guna kak long punya.
Macam contoh Stroller, Car Seat Baby and juga Walker.
Kan ni semua barang2 baby yang mahal.
So dah save kat situ. Anak kak long pun baru setahun
Masih elok lagi. Kak long kata ambil guna dulu sebabnya
dia mungkin tak gunakan dalam masa 2 tahun ni
hahahahaha.....

No comments: