Friday 31 May 2013

0
Komen

Pengalaman Cik P Lambat Datang

Salam semua..Selamat pagi and juga selamat sejahtera kepada pembaca yang bukan beragama Islam  (Macam lah ramai sangat yang baca blog aku ni. Entah2 ES je) huhuhu

Entry aku hari ni sapa yang dapat pk?? hehehehe
Pada kaum hawa sudah tentu paham apa yang dimaksudkan dengan Cik P 2 kan?
Aku pun tak pasti cam ner sebenarnya nak share dengan u alls semua nie.
Setelah Cik P aku delay selama 2 bulan , aku pun bimbang jugak cumanya dalam hati mengaharapkan preggy time 2
Lepas 2, perut aku menjadi2 naik, then perubahan demi perubahan terdapat pada aku
Sampaikan ES sendiri boleh tegur

ES : Honey tengok perut cayang dah nampak kedepan
Aku : Ye, lah semua kain2 baju kurung dah susah nak pakai sekarang nie
ES : Emmmm... Tak pe, layan je lah. Kalau nak check pun boleh
Aku : Rasanya macam tak mau check lagi.
ES : Tapi memang makin hari makin nampak perut yang 2
Aku : Honey tengok cayang makan banyak ke?
ES : Tak lah.. Honey yang makan banyak ada lah.

Dari situ lah aku memang mula berpk tentang perut aku yang semakin maju kedepan tapi isinya hanya lemak. hahaha
Kalau memang berisi dengan zuriat memang aku tak de nak pk panjang malah tak sabar nak tunggu perut semakin kedepan. Nak pakai baju2 mengandung.. Penuh kecomelan. huhu
Aku pun dengan perasaan yang hiba and penuh tanda tanya, terus google untuk mencari info yang berguna
Lagi menyakinkan aku bila ada sesetengah orang bagitaw yang preggy 3 bulan tak sedar tapi sedar bila perut makin kedepan.

Tapi aku tak mau letak harapan tinggi. Takut kecewa. hehe
Tapi, seperti mana yang sedia maklum, aku kan berurut dengan Moksu.
Then, Cik P datang dengan banyaknya pada hari semalam.
Padahal baru sehari Cik P datang, tapi perubahan agak ketara dengan perut aku,.
Memang dah kembali pada sedia kala. Dah tak de katat2 pakai kain.
Rupanya buncit sebabnya darah2 kotor yang tak keluar agaknya.
And mungkin jugak angin sebabnya masa berurut Moksu asyik sendawa je.

Now, aku memang gembira dengan kehadiran Cik P yang menjawab semua persoanlan aku and ES
Serta perut aku dah kembali normal.
At least aku tahu yang aku sihat and tak de penyakit.

Aku tak lah kata dengan berurut boleh sembuhkan segala penyakit,
Cumanya apa yang aku boleh share, kita semua boleh elak dari mengambil ubat yang mengandungi dadah.
Walaupun dadah dalam ubat 2 tak lah merbahaya, tapi ianya akan memudaratkan juga
Aku selagi boleh elak, memang akan elak dari mengambil ubat2 ni
Tambahan lagi aku jenis yang elergik dengan ubat.
So memang kena berjaga2.

Amalan aku dengan ES sekarang ni ialah
1) Air zam2 - minum setiap hari
2) Jus Delima - mencairkan darah, elak strok, cancer and sebagainya ( Ni Keluarkan Giffarine)
3) Buah kurma Ajawa Nabi- Sebiji sehari
4) Kismis - 7 biji sehari

Selagi boleh ikhtiar, akan diusahakan
Semuanya atas keizinanNya and juga doa....

No comments: