Monday 27 May 2013

0
Komen

Usaha Hamil Lagi

Before ni, aku pernah menaip tentang Usaha Hamil kan????????
Ni just sambungan je lah.

Actually, aku pernah juga scan kat doktor.
Time ni secara tak sengaja, aku n ES g kat Banting.  Klinik Dr Noridah (Pakar Sakit Puan).
Doktor ni memang lembut je orangnya and juga dia cam alim sikit.
bagi aku memang senang dengan dia walaupun ni adalah 1st time aku jumpa dia.
Aku minta dia scan kan rahim aku, n dia kata yang rahim aku nipis.
So, that's mean nak period pun tidak, and nak hamil memang tipis sangat2.

Aku pun mengiyakan je lah walaupun aku memang confius sebabnya Mok Teh (tukang urut) bagitau bahawa rahim aku menabal and menandakan dah lekat. Aku pun heran juga. Tapi time dia scan memang aku n ES tengok sendiri rahim aku nipis.

Lepas sebulan, aku try check plak kat Dr Jamieton. Dia ni pakar gak tau.. Gynea. Aku g tempat dia then dia kata rahim aku tebal. Tapi dia tak kata yang aku nak preggy sebabnya UPT aku negetive. So, dia pk yang aku nak period lah.

Aku pun confius jugak sebabnya aku tak de rasa2 nak period. Lepas dari 2 lah aku tak puas hati aku pun berurut dengan Mak Su-------------Kalau u all tak taw sapa Mak Teh and Mak Su, boleh baca entry aku before ni..

Before kahwin, aku miss period selama 9 bulan... YESSSS... 9 bulan beb...........
lama kan? aku memang pelik dengan peroid aku nie. katanya berat badan berlebihan, padahal time ni aku kurus kot. Then stress, tapi tak gak sebabnya aku rilex and tak sabar menanti untuk kahwin.. gataiiiiii

Aku pun heran dengan period aku nie. Then lepas je kahwin aku memang tekad untuk ubati segala penyakit aku nie. So, aku pergi umah kawan kak ipar aku
Orangnya memang baik and mak dia pun kenal dengan husband aku.
Time aku g, dia ada bagi jamu, so far lepas aku makan memang period aku datang
Dengan banyak nya. Melimpah ruah taw... Memang semua kuar time 2.
Aku tak teruskan sebabnya Kak Ros bagitaw yang jamu ni tak payah makan bila dah plan nak baby.
So now aku pun tak ambil dah lah.

Time aku nak makan jamu 2 memang ES aku dah nampak macam berat hati sebabnya takut time 2 aku dah lekat cumanya UPT tak dapat detec.
Maklumlah dia pun beria nak kan baby. Cian kat dia gak
Tapi aku ni memang terkenal dengan kedegilan. So, aku pun go on juga makan. Hehehehe

Lepas habis jamu and habis period, aku pun tunggu dengan harapan yang meninggi gunung. Tapi sampai now, period aku dah pun stop selama 2 bulan. Aku pun tak tahu lah apa cerita dengan period aku nie
So, now aku continue dengan berurut lah plak. tengok keadaan plak cam ner. Aku harap aku berjaya mengandung.

Kawan2 semua tolong doakan aku dapat baby cepat2 taw. Semoga kawan2 yang senasib dengan aku pun akan dapat berita gembira setelah pelbagai usaha telah dilakukan.

No comments: