Monday 27 May 2013

0
Komen

Usaha Hamil

Salam semua..
Aku rasa memang dah berkurun lamanya aku tak menaip blog aku nie.
Dah berdebu pun... huhu
Aku sebenarnya memang agak buk dengan kerja, kelas, assigment yang banyak dan juga keadaan sekeliling.
Aku memang rindu and teringin nak menaip hari2 tapi apakan dayanya.
Aku sebenarnya nak kongsi dengan u all semua usaha aku untuk mendapatkan zuriat.

Aku memang baru kahwin dalan 4 bulan lebih tapi bagi aku untuk mendapatkan zuriat memang nak cepat and kalau boleh aku memang ingin sekali untuk bunting pelamin. Aku memang usaha dari pelbagai sudut samada moden atau pun tradisional.
Member2 aku ada cakap...............
"kenapa nak cepat sangat? lagi pun kan baru kahwin"

Aku rasa nak je cakap cam ni.............
"U all ingat usaha skali je terus lekat ke???"

Tapi ES aku sentiasa mententeramkan aku. Aku bukannya nak think negative cumanya aku nak usaha and selebihnya aku memang berserah kepada Allah sebabnya semua dengan keizinanNya. Kalau memang dah tertulis bukan rezeki lagi memang tidak akan tiba lah. Setiap yang berlaku adalah datang dariNya. 2 memang aku percaya and apa yang aku pegang lah.

Sebelum ni aku memang ambil asid folic sebabnya orang kata asid folic memang bagus untuk persediaan mengandung. Kak ipar aku memang pernah suggest kat aku before aku kahwin lagi tapi je yang buat tak tau. bila dah kahwin baru lah terhegeh2 nak mencari asid folid ni. heheheh

Actually the big trouble pada aku ialah period yang tingtong... Memang period aku gini since aku dara lagi.
Lepas kahwin aku mengharapkan segalanya back to normal, tapi hampa sebabnya amsih lagi begini.
Tapi bagi aku tidak lah teruk sebabnya aku yakin Allah buat cam ni sebabnya nak bagi aku pahala dengan beribadat lebih.
Aku memang syukur dengan setiap kurniaan yang telah diberikan. Antaranya, Allah kurniaan aku Encik Suami yang amat2 lah memahami, sentiasa menyokong dan juga sentiasa ada dengan aku walau apa pun terjadi. 2 lah yang aku memang rasa epi and syukur sangat.

Then aku, rasanya dengan makan asid folic sahaja tidak mencukupi, so aku try lah berurut sebabnya pengalaman kak ipar aku yang dah 3 tahun tidak mempunyai zuriat, dengan izinNya dapat juga akhirnya.
So aku pun ambil pendekatan untuk berurut gak. B4 ni aku berurut dengan Mok Teh kat Kelantan. Aku g time aku balik PRU ari 2.
Time 2, Mok Teh kata peranakan aku macam lari sedikit, so dibetulkannya lah. Aku rasa dah ok pun sekrang, and yang paling aku suka Mok Teh kata
"peranakan awak ni bengkak. Kalau tak silap mok Teh memang akan lekat lah nie".

Bila aku search kat internet ada 2 sebab peranakan bengkak
1) nak period
2) memang akan lekat

Aku tunggu sampai lah period aku delay 2 bulan, tapi hasilnya negatif.
Yang menjadikan masalahnya semua tanda2 preggy memang ada and bukan aku je rasa, malah ES pun turut nampak berubahan yang ketara.

Aku rasa macam tidak sedap hati, so aku tanya cousin aku tentang tukang urut area KL memangdangkan aku duk sini. Senang lah untuk aku berulang nanti. Nama dia Mok Su. Tetap orang Kelantan gak. Time aku g berurut dengan dia pun, dia kata benda yang sama dengan Mok Teh. Aku pun heran gak. Peranakan bengkak tapi period pun tak, preggy pun tak gak. Entah apa lah dugaan Allah sebenarnya pada aku nie.

Apa2 pun aku memang berserah and tawakal pada Allah. Setiap kejadian hanya dari Dia. Dia lah yang tahu apa yang terbaik untuk aku and ES. So aku memang redha dengan segala yang terjadi.

No comments: