Wednesday 24 April 2013

0
Komen

Mulakan Perniagaan

Salam kasih sayang untuk semua and especially my ES..

Dari entry aku pun dah dapat guest apa yang aku nak kongsi kan?
Aku and ES sekarang ni tengah giat menjalankan satu perniagaan kecilan
Tak berani lagi nak buat yang besar2 memandangkan modal pun kureng
and juga aku and ES belum terpk untuk buat besar2 lagi , baik mulakan dari bawah terlebih dahulu.

Sebenarnya dari b4  kahwin lagi ES memang sentiasa ada cadangan nak buka itu lah, ini lah
Lagi pun dia pernah bagitaw yang dia tak tahu lagi apa yang dia inginkan dalam kerjaya
walaupun sudah kerja dengan gomen. Aku memang nampak lah bidang dia kearah perniagaan.
As a wife, i always support. I don't have any objection if he choose untuk berniaga.
Sabtu yang lepas kami memang sepakat untuk mulakan perniagaan kerepek secara kecil2.
Kerepek 2 kami pack2 kan menjadi dalam harga RM 1.00 per pack.

First, just letak kerepek 2 kat kedai mamat belakang office ES. Lagi pun idea ni muncul
bila mamat 2 offer dia untuk letak kerepek kedai dia. So, ES bincang dengan aku,
aku pun setuju je lah.  Aku tak pernah terpk nak letak kat office aku, Then ari AHad
entah macam mana, aku terpk nak try market kat office aku. And aku datang hari ini,
ternyata berkesan. Bertambah2222222 lah semangat aku untuk teruskan perniagaan ni.
Aku letak je kerepek berserta dengan beg kat dalam surau. So, sesipa yang nak, letak
duit dalam beg yang disediakan.

RUGI??????DITIPU?????
Aku berserah kepada Allah untuk rezeki ni. Kalau sesiapa yang makan and tak bayar,
2 hal dia dengan Allah. Aku cuma mencari side income sahaja. Kalau yang macam
 ambil saje2 then tak letak duit, 2 memang aku tak leh nak kata apa memandangkan
semuadah bekerjaya, so boleh pk lah. hehehe

Buat masa sekarang tak der pic aku nak tepek kat sini, so nanti lah aku tepek k.
Lagi pun semua pic duk dalam camera lah. HP aku terlebih canggih dari galaxy tab 2 semua. hahahah
Now, aku cuma ada kerepek pisang pedas and dah plan dengan ES untuk
 menambahkan lagi koleksi kerepek2 yang ada. Cadangan sekarang kerepek ubi, roka, maruku dan juga bawang.Kepada sesiapa yang inginkan kerepek,
 boleh lah contex aku di nurfarhana1418@gmail.com

Hidup di KL dengan kos hidup yang melanbung tinggi memang kena sentiasa mencari side income. Mengharapkan gaji sahaja memang tak cukup lah. Ni nasib baik laki bini kije, if lES je kija, memang tak tertampung lah dengan rumah sewa, nafkah untuk wife dia yang comel ni, kereta, astro, servis kete and bagai2 lagi. Ni, belom masuk duit bab anak lagi.
Aku memang dari dulu lagi sentiasa je plan untuk buat perniagaan cumanya tak pernah serius. ni baru aku terasa berminat and serius dengan perniagaan walaupun untungnya tak lah berlipat ganda. Kan dah kata kecil2an je. So, untung pun setakat rolling modal saja lah. huhu
Apa2 pun aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang.
Ada ES yang penyayang, rumah, kehidupan yang happy, cuma sekarang ni kami berusaha untuk anak je. ES aku sentiasa pk rasional and +ve. Belum rezeki kami untuk menerima baby. InsyaAllah akan muncul juga hari 2. huhu.. Tetibe emo plak aku.. huhuuhu

Ok lah, aku pun dah nak mulakan kerja dengan semangat sebabnya perniagaan berjalan lancar. hehehe

bubyeee kakawan22222222

No comments: