Thursday 18 April 2013

0
Komen

Bersyukur... Berusaha

Salam semua...

Tentu semua orang ada impian kan?
Especially for ladies, yang mengimpikan badan yang cantik.
Semua orang haruslah bersyukur dengan apa yang sedia ada
sebabnya itu adalah anugerah.
Tapi memang tak menjadi kesalahan pun berubah demi kesihatan,
dan pastikan bukan untuk MENUNJUK.

Aku nak bercerita mengenai usaha aku untuk menguruskan badan.
Aku kenal ES time aku gemuk lagi and amat2 lah bersyukur
coznya ES terima aku seadanya.
Dia memang tak pernah halang aku untuk kurus ke apa ke,
malah memang dia sentiasa bagi sokonglah.
Terbaik lah my husband..................... :)

With Family
 Ni lah pic aku time gemuk dulu. Bukan gemuk jugak
tapi berisi. Aku memang berusaha nak kurus atas faktor kesihatan
Atas nasihat doktor, so aku pun berdiet lah
Tapi memang aku betul2 pantang time 2
Aku start kurus tahun 2008. Kiranya usaha aku memakan masa setahun lah jugak
Bukan senang nak turun berat badan taw

Kenangan
 Aku memang tak makan nasi langsung pun.
Memang aku makan sayur2 and juga makan lauk pauk je.
Sayur  dan buah2an memang penting sangat2 lah .
Lagi pun aku juga banyak lakukan senaman, pergi gym dan juga senamrobik
Aku memang betul2 menjaga makan minum aku lah

2007  - uitm
 Aku memang tak sanggup lagi untuk jadi seperti dlu.
bukannya aku sengaja nak berdiet tapi ni atas nasihat doktor.
Syukur sebabnya segala usaha aku, selama setahun menjadi dan
sekarang aku memang matain dengan berat
Bukan maksudnya sekarang ni aku makan sesuka hati, makan tetap dijaga

2008 - Pahang
Kepada sesiapa yang inginkan berat badan yang ideal,
tak perlu nak membeli produk yang mahal2
yang boleh memudaratkan badan korang.

Berdiet dengan cara yang betul adalah lagi selamat.
Percaya lah, sebab nya aku dah alaminya.

No comments: