Thursday 30 May 2013

0
Komen

Terjawab Akhirnya

Salam semua..

Aku rasa amat2 bersyukur dengan setiap kejadian Allah
Sesungguhnya Dia lah yang tahu apa yang terbaik untuk aku
Aku pernah bagitaw dalam entry before ni yang period aku memang tingtongg
So memang susah untuk aku merancang kehamilan
Aku period pada 26/3 and lepas dari itu, sampai lah sekarang aku tak period pun lagi
So aku pun ambil alternatif untuk pergi berurut sebabnya ramai yang aku dengar berurut ada bagusnya jugak
tapi aku bukannya tak usaha dari segi sains
Aku and ES memang stabil lah antara tradisional and modern

Sekarang  ni period aku dah delay selama 2 bulan.
petanda untuk period memang langsung tak de cumanya aku mengalami sakit badan
Sakit pinggang and juga sengal2 badan
may b sebab darah kotor banyak dalam badan aku
Aku g berurut pada hari Jumaat lepas semperna cuti Wesak
Aku dapat ni pun dari cousin aku
Sila baca entry aku sebelum ni untuk lebih lanjut k...

Moksu : Rahim bengakak ni. kalau diizinkan Allah akan lekat and kalau tak, akan period
Aku : Ok mok su.. Saya ok je sebabnya memang nak anak tapi semuanya atas keizinanNya
MS: Ok, tak per, kita usaha

Hari ini, aku memang langsung tak de rasa macam nak period, tetiba je pagi ni
Alangkah terkejutnya aku tengok darah period yang begitu banyak.
Aku terus kol ES and ES takut yang aku mengalami keguguran je
Manalah tahu lekat tanpa sedar sebabnya period aku delay 2 bulan dah.
Aku pun takut gak, so aku decided untuk kol Moksu

Aku : Salam moksu. Saya period arini. Pah cam ner (macam soalan orang bodoh je) heheheheh
MS : OOiicc.. ok lah 2. Sebanarnya time urut 2 memang MS nak bagi darah2 kotor kuar dlu sebabnya darah kotor ni kadang2 bahaya jugak pada baby if awk preggy.
Aku : Ok lah 2. Saya tetap bersyukur sebabnya memang sebelum ni niat kalau tak preggy nak suh period turun.
MS : tak pe lah, biarkan dulu darah period habis. lepas 3 hari boleh solat, datang jumpa MS semula k
Aku : Ok moksu. nanti saya kol moksu semula lah.
MS : Banyak kuar kan? moksu nak suh kuar semua, so moksu buka and betulkan rahim 2 pada kedudukan yang betul. Selalunya hari pertama and kedua kuar sikit je kan?
Aku : Yup... betul 2 . Tak pe lah, jumpa moksu nanti k. Saya akan kol semuala bila dah habis period ni.
MS : Ok, jangan lupa berpantang. jangan makan pisang, nangka, mee kuning, meggi, cempedak.
Aku : Iyee... (aku memang dah tahu sebab dia dah pesan ari 2)

Aku pun terus je kol ES untuk cerita. Es pun memang setuju jugak dikeluarkan dulu darah2 kotor
ES lega dengar cam 2 sebabnya ES takut aku gugur ke apa..
Aku pun memang bersyukur dengan segala kejadiaanNya sebabnya aturan Allah untuk aku and ES memang terbaik.

Aku and ES sekadar merancang and harap semuanya baik untuk kami
Aku memang mengharapkan supaya Allah makbulkan permintaan untuk dapat baby.
Aku dah nak masuk 4 bulan pun kahwin. (macam dah lama je kan) hahahahaha

Time aku pergi ni dengan adik ipar aku yang sebaya degan aku
Dia pun tengah usaha untuk dapatkan anak juga setelah 2 tahun kahwin
Dia pun nampak cam berminat dengan moksu. Tapi dia kata tengok dulu
Aku plak memang rasa senang dengan moksu ni. Orangnya cakap banyak and nice person
First time aku tengok memang garang lah orangnya.
Bila kenal, rupanya peramah dia nie.

Sesiapa yang nak berurut dengan dia memang aku syorkan lah..

0123688704 - Moksu (Orang Kelantan)
Tinggal di Kota Kemuning
Tidak letak harga- atas kita nak bagi berapa.  Aku bagi RM 50.00
Nak pergi berurut dengan dia pastikan :
1) bawa towel kecil - untuk tutup dada
2) kain batik untuk dipakai time berurut
3) minyak urut cap bunga matahari - boleh dapat kat guardian
4) air mineral 2 botol
5) paling penting - MAKAN NASI DAHULU (tak nak makanan lain selain nasi)

Time aku g aku tak tahu and tak makan lah nasi
kesian dekat moksu yang sendawa mengeluarkan angin aku
sampai kembong perut dia taw. hehehehe
Pengajaran untuk aku bila g berurut dengan dia

No comments: