Friday 2 August 2013

0
Komen

Majlis Khatam Al-Quran

Salam semua. puh.puh..puh..
Berdebunya blog aku ni.
Dah lama tak menyinggah disini kan?
Aku plak bz memanjang
Mengalahkan big boss aku.
Mesyuarat sana, mesyuarat sini.

AMARAN - ENTRY NI MUNGKIN AGAK PANJANG
2 hari lepas aku joint majlis khatam Quran
Dah joint tadarrus haruslah joint gak khatam Quran ni.
Majlis ni buat kat Masjid Khalid Al-Walid (masjid tentera)
Walaupun masjid ni dekat je dengan aku, tapi tak pernah pun lagi
solat kat sini. ishhhh teruk benor

Masuk je masjid ni memang aku tergamam dengan kecantikkan
and juga besar sangat2 masjid ni



Masjid ni tak de rak. Semua buku2
ilmiah/ Quran/ apa2 je bahan bacaan semuanya disusun cam ni
Ni sebenarnya adalah tiang
Unik sangat bagi aku... @ aku yang kuno?

Lama sangat aku pk, apakah benda alah ni. Speaker ke?
Rupanya baru aku tahu yang ni adalah aircond. hahaha



Majlis ni kebanyakkan tentera
Ye lah, aku kan kije dengan geng2 tentera. So awam berapa ramai sangat lah yang ada.

Kak Ma dan aku yang kuit

Sebenarnya ramai tapi ni aku ambil time diorang semua tak sampai lagi. Bila diorang dah sampai, aku plak segan nak bergambar. huhuhu


Yippi dapat hadiah. hehe



Group aku yang tadarrus. Sebenarnya 4 orang tapi Kak Kam, dari awal lagi dah cabut. Dari kiri Kak Mai, Kak Ma dan .........

Kat masjid ni setiap hari sepanjang bulan pose memang ada pembahagian bubur lambuk. Diorang masak kat sini lah. memang panjang beraturnya lepas solat zohor. Pkul 3 memang dah licin taw. Kat bawah ni adalah antara hadiah2 yang aku dapat.



Ni adalah sejadah untuk travel. memang kecil molek and amat sesuai if nak solat kat mana2 sebabnya sejadah dia bukan di perbuat dari kain. Tapi cam plastik gitu. may b untuk askar2 yang masuk hutan. Dalam HP ES memang ada yang di buka.


Syukur sangat dapat Quran terjemahan yang begitu bagus ni

Yang ni aku tak cita banyak, paham2 lah ye. hahahahaha

Anyway, thanks to MINDEF for the best present i ever had which is Terjemahan Al-Quran. Memang bagus sangat bagi hadiah2 gini
Sangat lah berguna.


No comments: