Sunday 11 May 2014

0
Komen

Berurusan dengan SYABAS

Salam semua.. 
hari ni aku nak bercerita mengenai
pengalaman aku dan ES berurus niaga dengan 
SYABAS. May be setiap orang mempunyai pengalaman
yang berbeze. Kisah ni berlaku pada 2 minggu lepas.

Aku dengan ES dah lah tengah kejar nak naik flight
pada waktu pagi sebabnya flight kami pkul 10.00am.
Tapi ada hal yang terpaksa kami settelkan dengan
SYABAS, so terpaksa kuar awal pagi untuk kesana dahulu.
SYABAS daerah mana tak perlu aku bgtaw sebabnya
aku tak mahu mengaibkan mana2 organisasi
Cumanya ianya menyakitkan hati aku dengan ES
Dah lah kami kejar nak ke LCCT lagi,
then bila sampai kat SYABAS
memang langsung tak de orang
Aku dengan ES je yang ada

Then ada lah beberapa orang staf dia yang aku
tengok memang dah ready
duk kat kaunter untuk berurusniaga.
Lagi pun time 2 bukannya kauter tak buka lagi. 
Malah dah ada orang yang berurusniaga sebelum aku
Memang aku rasa bengang dan sangat menyakitkan hati.
Aku tahu lah awal pagi, tapi kena ingat yang
u all semua makan gaji.
Masa aku sampai ada 4 kaunter yang dah dibuka
Tapi bila aku masuk, aku tengok ada beberapa orang
staf dia yang duk bersembang, duk potong kuku,
kemas meja and sebagainya. 

Betapa sakit hati aku rasa. Aku bukan apa, 
kalau pintu SYABAS masih tutup atau kami yang sampai
terlalu awal, lain cerita. Padahal tak de
orang langsung tapi aku dengan ES tunggu hampir 30 minit
untuk nombor giliran dipanggil.
 Boleh korang pk x apa yang diorang tengah buat
sedangkan tak de orang langsung. 

Tengok nombor aku... so maknanya dah ada
orang yang berurusan sebelum aku. Alamk......
sayang lah plak picture ni tak nampak waktu
aku duk kat SYABAS.

Cuba u all tengok.... orang ni dah lama duk d kaunter dia
Tapi bila aku tunggu je nombor dipanggil
aku tengok dia tengah kemas meja
and juga sembang dengan
kawan belakang dia
Menyakitkan hati betol aku tengok..


Lepas 2 boleh plak time ni nak potong kuku bagai2
Apasal lah tak buat je lepas kije ke, kat rumah ke
E........ so annoying aku rasa diorang ni
Kalau tak duk kat kaunter tak kisah

Tapi aku dengan ES nasib baik sebabnya kami dilayan
dengan baik dan juga kaunter yang kami dapat
sangat2 membantu. Malah, dia siap buat cepat2 aku punya
sebabnya ES bagitaw yang kami tengah kejar flight plak.
Hilang rasa marah aku dan ES kat diorang ni.

Harap kepada semua yang bekerja di kaunter
tolong lah tunjuk sikap yang molek and elok
untuk semua. Baru lah organisasi u all semua tak
dipandang teruk oleh masyarakat untuk berurusan.
NI boleh diibaratkan,
Sebab nilai setitik, rosak susu sebelanga..

Sebagai pengajaran untuk semua......

No comments: