Sunday 11 May 2014

0
Komen

Persiapan Barang Baby ke Hospital

Kandungan aku dah pun masuk 30 minggu.
Kalau nak dikirakan untuk bersalin,
tinggal 6 minggu je lagi sebabnya orang kata
36 minggu boleh bersalin. Tapi klu ikutkan doktor 
memang 40 minggu. 

Perasaan aku sekarang ni bercampur baur.
Happy sudah pasti lah tapi dalam
masa yang sama aku takut and gementar
untuk menyambut kelahiran baby baru
Dah lah ni anak sulong
Tak de pengalaman. Tapi aku selalu set dalam mind
aku yang ni adalah fitrah wanita
and setiap yang dikurniakan untuk
mengandung akan mengalami situasi yang sama
cuma yang membezakan mungkin 
bersalin normal atau secara operate.

Aku sentiasa berdoa agar dipermudahkan
untuk proses bersalin. Dah masuk 7 months ni
kebanyakkan barang keperluan untuk baby
aku dah settel.  Banyak jugak barang yang 
dah dibeli. Baju2 yang dah dibeli pun 
aku dah siap basuh and juga dah siap pack.
Aku pack awal sebabnya nak bersalin ni 
tak boleh nak jangka. Awal ke, lambat ke
Tambahan plak anak sulong. Aku pun tak tahu
macam mana rasa sakit nanti nak bersalin. huhu

Bila aku duk sembang dengan ES dia
pun naik seram and sentiasa bagi semangat kat aku
So far, barang untuk bersalin aku dah letak dalam 
kereta pun. Tapi untuk barang baby lah. 
Keperluan untuk aku belom pack lagi sebabnya
masih mencari beg yang susuai untuk dibawa kehospital.
Aku ada beg tarik utuk gi bercuti je. ahahahhaha
Beg kecil kena beli lah nampaknya.

Beg ni aku tak beli pun. Kakak aku yang dapat tahun lepas
masa dia bersalin kat anak buah aku. So, dah ada
malas nak buang duit beli yang baru. huhuhu

Kebanyakkan barang2 baby aku beli time baby fair
Ni aku rasa pakai time nak kuar dari ward kot
Yang selimut baby skali dengan kepala
Aku lupa lah plak namanya. hehehe

Aku bawa lebih kurang 5 pasang sarung kaki
and juga sarung tangan untuk kehospital.
Aku memang pack ikut warna baju dah. Bukan rembat je

3 helai barut perut baby.
Sekarang banyak dah yang cantik2. Zaman aku
kecil dulu warna putih je
Aku tak beli banyak sebabnya kakak aku punya lagi
selesa sebabnya mertua dia jahit. Dia simpan cantik lagi.
So, ambil yang dia punya je lah

2 helai sapu tangan

10 keping pampers.. Duk hospital tak lama
Orang kata lepas anak berak and kencing boleh keluar dah

Antara baju2 yang aku pack untuk dibawa ke hospital
Semua baju aku dah susun ikut keperluan
ES pun aku dah sedia maklum. BIla baby keluar
yang mana perlu diberi kat nurse untuk dipakai.


Yang ni nak pakai time keluar dari hospital.
Sebab 2 lah kena nampak macam meriah sikit
Sebabnya dah nak balik rumah. hahahahaa


Ni semuanya yang akan dibawa. Tapi aku tak de lah
bawa semuanya. Ni semua dalam botol besar.
So aku akan masukkan dalam botol yang kecil2
supaya senang nak bawa and juga nak letak kat rumah
pengasuh. Untuk aku guna kat rumah sendiri bukan dari
product ni. Dari Giffarine. Yang ni nanti aku story
kemudian k

Towel baby sehelai..

Ni je lah barang keperluan yang aku rasa perlu buat masa
sekarang. Kepada pembaca2 blog aku yang mungkin
rasa ada lagi keperluan lain yang patut aku bawa boleh lah
bagitaw. Aku ni dah lah tak de pengalaman.
Kebanyakkan aku google je. heheheh
So far baju2 aku just beli warna yang unisex sebabnya
aku tak tahu jantina anak. Ada doctor kata
girl and ada kata boy. Memang tak nampak
Baby malu nak tunjuk. SO, ES kata ambil warna yang
boleh dipakai semua.

No comments: