Sunday 25 May 2014

0
Komen

Mengidam Tepung Boko

Salam semua.. lamanya tak update.
Aku agak sibuk and walaupun tak sibuk
mana kat opis tetap tak boleh update sebabnya
tak dapat buka blog pun
So time balik rumah lah.
Aku plak sekarang ni bila je sampai umah
tetibe je badan jadi penat
Tapi sebagai isteri mithali aku tetap gagahkan diri untuk
membuat makan minum ES.
wahhhhh... puji diri sendiri
hahahaha

Sebelum dari tahu mengandung sampailah
sekarang ni, aku memang asyik mengidam 
makanan Kelantan je
Memang anak Kelantan tulin lah nampaknya ni
Aku pun pelik. Terbaru aku mengidam tepung boko
Tapi masalahnya aku tak tahu kat KL ni panggil apa
Bila aku kasi tahu budak opis, dia pun ajak aku g
cari kuih 2 area Kampung Baru.
Paham2 lah sanakan banyak jual makanan Kelantan.

Bila je aku sampai aku tak begitu teruja
sebabnya tepung boko yang aku nak
tak de. Actually ianya banyak warna
and yang aku nak tepung boko warna hijau
Yang ada warna kuning tapi still tepung boko
Yang tak bestnya kurang sedap sebabnya bukan asli
dalam daun pisang. Dia letak dalam bekas je.


Selain tu, aku jumpa jugak pulut bakar tapi aku
nak makan pulut bakr yang bentuknya bulat
Tapi rasanya memang sedap. Aku ingatkan satar tadi
tapi bila buka tengok pulut. Terus aku beli

Yang ni pulut jugak tapi official name dia memang aku
tak tahu lah. Aku beli banyak jugak sebabnya time ni ES
posa, boleh lah buat berbuka nanti
Kedai yang aku ni memang murah
Lupa plak nak snap picture kedai.
Boleh syorkan kepada sesiapa yang rasa
nak makan masakan Kelantan sebabnya kedai ni semua jenis
lauk2 and juga kuih Kelantan ada taw. 

Setelah dibuang kulitnya. Sedap sangat tapi
tak berminyak macam yang asli punya.
Memang minyak not good for me and my baby tapi memang
pulut ni berminyak baru syok.

Setelah dibuang kulitnya, ni lah dia
kat dalam dia inti sardin. Memang sedap.

Kepada sesiapa yang tak kenal, ni lah
Tepung Boko yang aku nak.
Masalanya aku nak warna hijau bukan warna kuning ni
AKu memang dah pk kalau tak jumpa jugak memang aku
buat sendiri je sebabnya aku tengok resipi agak mudah
hahahahaha


No comments: