Sunday 4 January 2015

0
Komen

Keadaan Selepas Banjir di Kelantan

Syukur alhamdulillah kerana sekarang banjir di
negeri Kelantan telah pun surut.
And aku dengar semuanya kmbali normal.
Paras air makin turun dan kramai mangsa-mangsa
banjir di sesetangah penempatan telah pun pulang kerumah
masing-masing bagi membersihkan segala lumpur

Akan tetapi, ada jugak setengah dari mereka
yang tidak dapat pulang kerumah kerana
keadaan rumah yang tidak mengizinkan.
Kalau u all tengok keadaan diorang sangat memilukan
Rumah yang telah hilang, kerosakkan harta benda,
kereta ranap... Tiada tempat untuk hidup.
Tiada tempat tinggal seindah sebelum ini.

Yang ni aku dapat wassap dari member je. So aku tak leh
nak mengenal pasti kat manakah keadaan ni
Tapi member aku kata jalan KL-Gua Musang.
Lipis gamaknya. Tapi ni may be jaln lama.
Tak pasti plak aku

Pictures yang aku tonjolkan ni adalah keadaan di sekitar
Gua Musang, Manik Urai dan Manik Urai lama.
Memang kawasan ni kemusnahan yang sangat teruk.
U all boleh tengok sendiri keadaan and macam mana
setiap rakyat nak membina kehidupan.
Diorang semua terpaksa mulakan hidup dari 0.


Boleh bayangkan macam mana arus yang meranapkan seluruh bandar
Kuala Krai dan juga Gua Musang

Boleh dikatankan semua rumah hancur.
Aku baru je dapat inform dari member yang baru balik
dari memberi bantuan.
Ada sesetengah kampung yang masih belom dapat masuk
kerana terputus jalan penghubung seperti jalan raya,
jambatan dan sebagaiya menyebabkan bantuan tidak
berjaya dihantar kepada mereka.
Sedih aku dengar......



Menangis, sedih, pilu..... tengok keadaan rumah
Dengan adanya anak kecil, bini dalam pantang,
mak ayah yang tidak sihat..
Harap Allah tabahkan hati mereka untuk menghadapi
ujian ini.


Tetibe je anak buah aku ni boleh plak bergambar atas
heli tentera yang menghantar bekalan
makanan kat kawasan umah diorang.
Umah abang ipar aku pun terlibat sama.
Comel je depa ni



No comments: