Saturday 17 January 2015

0
Komen

Kesan Banjir Rumah Kak Long

Salam semua....
Ni kisah rumah kak long aku yang tenggelam sampai
tinggal bumbung je.. huhuhu.. Sedih tengok
Rumah kak long dah lah penuh dengan barang2
bila nak menyimpan n membasuh semua baju2 yang kena banjir
amat perit lah. Nasib lah mak alang a.k.a
mak saudara aku rajin untuk offer diri
basuh semua tudung-tudung dan juga baju kak long taw

Aku rasa kalau harapkan kak long memang dia nak buang
terus je sebabnya penuh lumpur and juga bau
busung yang amat sangat. Rumah dia memang teruk habis lah

lepas je banjir surut, family aku semua turun padang
turun untuk basuh rumah dia.
Papa n mama aku pun joint sama sebabnya nak tolong 
dia bersihkan rumah... kesan yang teramat sangat2

Bahagian depan rumah.
Nampak x baju oren 2? That is my sis
yang tengah nak buka pagar rumahnya

Perkarangan rumah yang masih penuh dengan lumpur
dan juga barang2 orang lain yang dibawa arus

Keadaan dalam rumah.
semua mainannya bersepah2

ni adalah ruang tamu rumahnya
and mainan semua sepatutnya duk dalm bilik tapi
sebab dibawa arus semuanya keluar.
May b kak long tak tutup pintu bilik kot

Keadaan dapur. Tengok 2 petinya tumbang..

Dalam bilik.. master bedroom


dalam bilik anak-anaknya.. Semua pakaian anak dia
terkeluar dari almari



sedih bila kak long lihat keadaan rumah.
at least kak long still ada rumah and tidak hancur
atau hanyut dibawa arus.
Aku tak leh nak bayangkan keadaan
mangsa banjir yang rumahnya ranap dibawa arus.
Lagi teruk keadaan and perasaan diorang.

Yang ni aku tak kenal tapi yang pasti
one of officer bank rakyat yang datang bagi memberi
sedikit sumbangan pada abang ipar aku

No comments: