Sunday 28 December 2014

0
Komen

Banjir Di Kelantan - Part 3

Terlampau banyak yang aku nak kongsikan dengan semua orang
sebabnya aku nak tunjukkan pada semua
kejadian sebenar yang telah berlaku di negeri aku
yang tindak mungkin disebarkan oleh pihak2
tertentu. Oleh itu, aku ambil kesempatan untuk
berkongsi susah kami semua dengan orang ramai.

Bandar Kota Bharu


U all semua boleh tengok keadaan arus yan sangat deras



Bank Rakyat kota bharu - sumber dari kak long sebabnya dia pun
staff bank rakyat jugak
Dalam ni semua aku share dari sumber kelaurga aku sendiri

Berhadapan SUK Kelantan

Sekolah Tebing Tinggi, kusial Bharu..
Sekolah ni 2 tingkat and air telah menenggelamkan
tingkat 1. Semua mangsa banjir berada di tingkat 2
Harap sangat2 air mula surut sebabnya bimbang kalau ai
cecah sampai ke tingkat 2

Ni rumah pak saudara aku yang aku cerita pada entry sebelum ni
pak saudara aku pakai baju warna hitam lengan panjang
and yang pakai baju hitam lengan pendek ialah
tok saudara aku. Yang tidak berbaju ialah jiran aku
Tengok lah rumah... Tinggal bumbung sahaja. 


Alhamdulillah pada 26 Disember air dah mula surut di Kuala Krai
tetapi boleh tengok kemusahan yang terjadi. Tapi aku tak heran dengan kemusnahan yang berlaku di Kelantan tapi yang aku
penting ialah mangsa banjir yang selamat.
Aku tak sekuat diorang untuk mengharungi saat yang begitu genting
Memang banyak benda yang diorang lalui dengan berhujan panas
diatas bukit....di bawah pokok... tanpa makanan... baby tak makan
orang tua yang tidak sihat
Yang mana terpaksa berenang untuk menyelamatkan nyawa
dengan arus yang kuat...

Sedih and pilu bila aku pk 

Jambatan Pualau Melaka yang mula retak... Aku baru sahaj dapt
info dari member aku yang air mula melimpahi jambatan ini.

No comments: