Sunday 21 December 2014

0
Komen

Bintik-bintik Merah pada Bayi

Kalau pasal2 bintik-bintik pada muka baby 
mesti semua ibu bapa and orang2 akan pk ni adalah
ruam kan??? But actually nop to my baby.

Aku perasan badan Vee naik bintik2 merah 
sejak balik dari family day kat Cherating
tempoh hari. Tapi aku pun heran sebabnya kalau ruam
opkos lah akan ada bintik2 kat muka and badan.
Tapi ni tak de pun..
Serius aku cakap tak de pun kesan biti-bintik
taw.. And ianya hanaya nampak dari luar
Kalau u all sentuh kulit Vee memang licin sangat2

Aku bawa dia jumpa pakar kanak-kanak and pakar kata
may b darah dia sebabnya ni bintik-bintik dari dalam kulit.
Aku tak puas hati, so aku bawa Vee jumpa dengan sorang 
lagi doktor and she said may b dari kesilapan aku
menggunakan sabun badan @ sabun basuh baju.
Lepas dari 2 aku decided untuk change sabun basuh baju dia.

Tapi sekarang ni yang peliknya, Vee tak de plak
meragam kegatalan atau apa2 yang menunjukkan dia tak sedap
badan. DIa boleh gelak-gelak dengan slambernya and 
rilex je dia. Tak de pun menunjukkan dia tak selesa.
Doktor plak kata kalau ruam mesti dia akan menangis
sebab gatal @ pun terasa panas2 kat tubuh da.

Sekarang, tindakan yang aku ambil, try untuk menggunakan
basuh basuh baju yang khas untuk baju baby.
Actually dulu memang aku ada guna, tapi lepas
habis malas plak aku beli, so just basuh baju dia
pakai sabun biasa yang basuh baju aku dengan ES.
hahahahahaha...

Nampak sangat aku tak prihatin kan....
Sebabnya aku ingatkan kulit anak aku kebal cam anak buah aku
Pakai sabun apa pun ok je badan dia. Tapi tak pe lah
kalau tak try tak tahu. SO now, aku cuba untuk
menggunakan sabun khas dia and baju dia pun
di cuci asing dari pakaian aku dan ES. tunggu hasilnya
nd aku akan update dari semasa ke semasa pasal ni. 
Sebbanya aku sendiri excited nak tahu kenapa badan anak 
aku jadi bintik-bintik cam ni.

Kalau u all nak bayangkan, boleh bayangkan kulit mat salleh
Macam 2 lah kulit anak aku sekarang. Ada bintik-bintik
Kulit mat salleh kan bukan jenis yang bintik and terasa
kasar bila di sentuh. Vee pun bila sentuh kulit and
badan dia ok je. Licin taw....

Tak tahu lah u all boleh nampak ke x muka anak aku
Pengasuh dia pun kata macam kilt mat salleh plak ni
hahahahah.
Tapi dia masih boleh sengeh2 sebabnya dia xde rasa apa-apa



Kalau u all zoom may be akan nampak lah

Masa ni kat klinik and tengah tunggu turn.
Aku bawa dia jumpa pakar time ni. And pakar kata aka kemungkinan :
1) memang jenis darah dia macam ni
2) alergik penggunaan sabun mandi
3) alergik pengunaan sabun bsuh baju
4) Campak..tapi dia tak de plak demam.

Yang aku paling takot campak sebabnya campak kan gatal2
seluruh badan. Dia masih kecil. Kesian lah kat dia
kak ipar pun syak campak gak pada mulanya
Tengok lah cam ner....
Apa-apa nanti aku akan update k

No comments: