Tuesday 17 March 2015

0
Komen

Aircond Jenama Morgan

Rumah aku rumah biasa and ala2 banglow. hahahaha
Rumah aku just ada kipas and memangkan Vee 
demam campak and menyebabkan
aku and ES terpaksa tido dalam kereta untuk pastikan dia tidak merasa
gatal/miang ketika berpeluh, ES decided untuk beli portable aircond.
Masa hari vee kena teruk memang mencari seluruh Kajang
mana aircond yang paling murah boleh dapat
sebabnya nak keluarkan ASB memang tk lah sebab hari Ahad

Cuma mengharapkan duit yang sedia ada dalam tangan.
Jenuh aku survey untuk buat pemilihan aircond yang terbaik
sebabnya tak nak membazir and memandangkn rumh sekarang adalah
rumah sewa so tak boleh nak sesuka hai tebuk dinding.
ES deicded nak beli portable aircond sahaja. 

Last2 jumpalah kat kedai berhampiran dengan rumah aku yang boleh menawarkan
harga yang sangat berpatutan and juga sangat ok kualitinya. 
Last2 ES beli jugak yang ni. Pembelian aircond memang kontijensi sebabnya
tak pernah terfikir ada beli aircond. hahahahha. Dulu aku mengandung
kepanasan tak de plk ES bersungguh nak belikan. Bila time akan kesian lah apa lah.
Apalah nasib isteri, hahahahahahah

Ni lah aircond yang telah kami beli. So far dia sangat mudah and juga sangat kuat.
1.0HP dengan harga RM1,100.00. Jenama MORGAN. Nak kata berat tak tahu lah
sebabnya ES yang angkut. aku angkut anak je. hahahaha

Vee yang masih kepanasan terasa syok plak berdiri kat aircond. 

Antara kelebihan aircond ni setelah aku pakai hampir 2 bulan adalah :
  • Ada timer dimana kita boleh set masa berapa lama masa untuk pasang. Aku set dalam masa 2 jam je
  • Tak perlu nak setting sebabnya kesejukkan bergantung pada suhu persekitaran.Kalau panas suhu dia akan turun dengan sendiri and kalau sejuk and naik dengan sendiri. Senang kan????
  • Tak de mengeluarkan air @ apa2. Tak perlu tambah ais @ air.
  • Ketinggian yang sangat bersesuaian
  • Tak berat and tak ringat. Sangat portable.
  • Ada roda yng boleh digerakkan. Senang untuk pindah alih
  • Terbahagi kepada 3 iaitu - auto, cool and fan. Kalau auto senang sebabnya dia control sendiri. Kalau cool memang akan sentiasa sejuk.
  • Mampu untuk bagi kesejukan kepada seluruh bilik. 
  • Harga yang sangat berpatutan.
  • Service mudah sahaja. Hanya tukar span dia sahaja. (Yang ni tak pasti sebabnya ES yang turun dengar penerangan apek yang jual 2). huhuhuuhu

No comments: