Wednesday 18 March 2015

0
Komen

Muzium Coklat @ Damansara

Hari 2 kan Vee demam agak teruk. Disebabkan vee demam aku
terpaksa membatalkan niat untuk ke Melaka pada cuti CNY yang agak panjang
So, aku telah mengoogle kat mana tempat manarik yng boleh kami lawati 
and make sure kawasan 2 tak mendatangkan kepanasa kat Vee sebabnya
badan vee bukan sembuh sepenuhnya lagi. 
Pagi lepas solat subuh gagahkan diri untuk search tempat2 menarik.

Last2 aku terjumpa lah 1 muzium yang aku tak pernah tahu wujudnya muzium ni.
Muzium ni terletak kat Damansara tapi tempat sebetulnya aku lupa 
sebab aku pergi pun menggunakan google maps je..hahahahaha.. 
Muzium ni nak kata luas tak sangat and masa aku pergi memang tak de orang pun.
May be kes semua orang balik kampung memandangkan cuti yang
panjang. Dalam ni just bilik2 kecil je. 

Ni pintu masuk dia.. Vee ni tengok umi plak bukan nak tengok camera..
aiiisshhhh


Kat depan pintu masuk pun dah ada mesin pembuat coklat yang
zaman tok kadok. But its good to know as i am obses with chocolate. hahaha 

Buka je pintu akan terasa gelapnya.. huhu
And kita akan disambut mesra oleh lembu ni. hahahaha






Kat dalam cermin belakang ES ni adalah tempat demo pembuatan coklat
Tapi aku wrong timing sebabnya masa aku pergi demo dia pukul 3 lebih
ES kata malas tunggu and as he is my driver aku kena lah follow. huhuhu


Semua benda kat belakang aku ni diperbuat dari coklat.
Memang sangat2 menarik




Dalam ni jugak disediakan tempat untuk u all membeli coklat and
bila ES compare kan dengan harga pasaran ternyata disini adalah sedikit lebih murah


Vee kecil lagi so tak boleh main upin ipin ni. huhuhu

Aku adalah jugak shopping coklat kat sini..
Eh lupa nak share.... semua coklat yang ada kat Langkawi u all bolh dapat kat sini taw
and harganya memang lebih kurang je.


Sebelah dengan muzium ni ada cafe.. Tapi masa aku pergi ni cafe ni tutup plak.
So masuk bergambar je lah
Cafe ni tak de lah jual coklat semata2, adalah makanan ringan yang lain

Yang syoknya muzium ni FREE. Bawa lah sekumpulan mak cik kiah pun tak pe
sebabnya tak de bayaran yang dikenakan. And kawasan ni agak terpencil sebabnya berada di kawasan kilang. Untuk maklumat lanjur boleh lah Click disini

No comments: