Sunday 14 September 2014

0
Komen

Pilihan Nama Anak

Salam semua.....  
Tajuk entry aku kali ni ialah nama anak aku.
hehehe... Aku sebenarnya nak letak nama lain
yang memang dari sebelum aku kahwin lagi
mengimpikan nama 2. Last2 bila beranak nama lain
plak yang dibaginya. hehehe

Sebenarnya nama ni husband aku yang letak
Nama ni datang masa aku preggy 7 bulan
ES dapat mimpi. Dalam mimpi
dia ada senarai nama yang panjang,
then 1 nama ni dah lah bold, and sama besar dengan
ibu jari tangan. Masa ES story kat aku, 
aku layan kan je sebabnya aku kan dah ada pilahan sendiri
tak mahu lah percaya dengan mimpi dia 2
Aku memang dah niat nak letak nama yang aku pilih
Sebab kalau ikot orang tua-tua kalau 
dah niat and pilih tak letak takot
anak meragam ke, nangis ke... Tapi tak tahu la
Semuanya ketentuan Allah.

Bila dah masuk 38 minggu ES siap buat istikarah
nama mana yang patut bagi seandainya anak kami
memang anak perempuan. Lagi pun aku tak caya sangat
sebabnya kami kan tak tahu jantina anak.
Lepas je aku bersalin, ES memang nak jugak nama ni
Nak g buat surat beranak dia pun still bincang
adalah betul pilihan nama ni
Tapi ES kata dia yakin dengan nama ni

Last2 puteri kami bernama Nur Viana Dandra....
Seindah orangnya.. hehehe
Maksudnya adalah Cahaya Bidadari Syurga.
Nama yang aku nak sebelum ni adalah 
Nur Farah Irdina.. aku nak nama Farah ada kat 
anak perempuan sebabnya nama aku pun ada Farah jugak
So nak lah ada jugak Farah 2. hahahaha

Tapi tak pe lah.. Yang penting sekarang
semuanya dah selamat and surat beranak dia pun
dah buat.

2 Syawal... 9 hari

29 Hari... masa ni kat g sunat dia kat TMC - Kota Bharu

Ni plak yang lastest... 53 hari
Nak g makan umah kak angkat ES kat Dengkil.

ES bersama puterinya



No comments: