Thursday 19 September 2013

0
Komen

Accident di Hulu Langat

Assalamualaikum
Happy Thursday everybody..
How's your day?

Hari ini aku nak bercerita kisah accident
yang still berlaku pada aku
erm.... dugaan.. terima dengan hati yang tenang
Hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi, tetap
terjadi (lagu Shiela On 7). hehehehe

Lagu ni memang betul2 best lah.
Ok, back to our topic.. Selepas kejadian Langgar Lari
semalam berlaku 1 lagi accident.
Sebenarnya accident ni bukan salah aku
aku ulang k...
BUKAN SALAH AKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku langsung tak gerak, memang duk kat traffic lite je
Time 2 memang traffic lite tengah merah.

Belakang aku kete Mez.
Ada lah mamat motor datang dengan lajunya,
menyelit ke kiri dan kenan (tak tahu betol ke x)
Last2 dia menyelit kat sebelah kereta Mez ni
terlanggar side mirrow and juga terjatuh
Nampak macam tak de kaitan dengan aku kan???

Tapi sebenarnya time dia jatuh, moto dia
terkena kereta aku ni. Calar lah jugak
Aku memang terkejut sebabnya kereta aku bergoyang
Then mamat ni plak jatuh dekat dengan tayar
kereta aku. Aku pun stop lah jugak sebabnya dah kena

Ni lah calarnya yang terjadi kat kete aku
Nampak cam cikit kan??? Tapi cuba g kedai,
mesti mahal punya
Minyak pun dah naik kan? Tapi ye lah, bukan semua orang
minta untuk accident kan?
Sebenarnya ni bukan jalan aku balik kije,
Aku selalunya balik kije ikut jalan lain, tapi
memandangkan traffic lite lambat sangat belah aku,
so aku selalu u-turn kat sini

Salah aku ke bila u-turn and accident ni terjadi??
Bagi aku ni memang dah takdir. kalau aku tak u-turn pun mungkin
akan berlaku benda lain kat aku semalam
Budak laki 2 pun bukan minta nak langgar side
mirrow Mez 2. Dah lah sampai tercabut taw.
Lagi lah teruk berbanding dengan calar kat kereta aku ni

Ni lah Mez yang kena langgar semalam
Ramai jugak yang tolong betolkan side mirrow
kereta ni. Budak laki ni pun boleh berhenti sebabnya
dia terjatuh. Aku rasa kalau tak jatuh memang dah cabut
hahahahaha........

Budak laki yang langgar ni ialah yang pakai
helmet warna putih 2. Dia lah yang langgar. Aku terus kol ES
memandangkan ES memang dah ada kat umah.
Lagi pun kejadian ni memang kat umah aku pun.

ES datang and bincang dengan budak ni.
So, ambil no bagai2, settel lah. hahahah
Aku serahkan pada ES lah bab2 cam ni

To ES : i betol2 minta maaf because i didn't do it on purpose. I pun tak nak kejadian ni berlaku. Memang benda yang tak dijangka. Tak de sapa kat dunia ni yang inginkan kejadian buruk berlaku pada diri, keluarga malah orang yang tersayang.
Lagi pun tak de sapa di atas jalan yang minta dirinya accident.
i'm so sorry.....


No comments: