Wednesday 4 September 2013

0
Komen

Open House

Salam.... Aku ada buat open house
Yang specialnya open house aku ni 2 minggu berturut2
hebat tak aku?
Kalau rumah orang lain, mesti skali buat je
Aku buat 2x sebabnya kali pertama
buat tak rancang pun.
ni semua sebabnya mak angkat ES yang nak datang rumah
So, alang2 aku masak, buat lah lebih sikit
Aku panggil lah jiran2 gak and juga
sedara mara aku untuk datang umah

Time aku buat open house yang kali pertama
aku buat nasi ayam, and juga pengat pisang
Tapi aku tak tangkap pic lah

Yang aku buat kali ke 2 adalah untuk member2 office aku
Actually yang ni baru lah open house
yang official. Jom tengok menu aku.


Ni adalah menu aku yang paling laris. Sedangkan aku sebenarnya nak nangis sebabnya tak sedap n tak jadi
Nasib lah ES ada. Dia yang telah menyelamatkan
menu aku ni. Tapi bagi aku memang xsedap.
Tak mau bawa keluar pun.
Aku sebenarnya buat bihun sup, tapi ramai kata ni soto
Hentam lah labu.....

Bahan2 untuk makan bihun sup..
Sambal kicap aku belajar dengan wife member ES
(yang mak dia mak angkat ES)

Tengok pun dah tau. Memang 600% tahu bukan
aku yang bakar. hahahaha
Ni kak ipar aku bawa

Alamak.... tersalah susun lah plak pic ni.
Ni bihun yang akan di makan dengan bahan2 kat atas tadi

Nama lagi hari raya,
of course kena ada ni

2 adalah menu petang.... so, bagi
sesiapa yang datang pagi, aku jamukan jugak
dengan nasi lemak


Nak makan nasi impit dengan bihun tadi pun ok
Nak makan dengan rendang ni pun ok..

Sehari sebelum buat aku kol mertua
nak bertanya pasal menu
Sebiji2 aku tiru tapi still tak rasa
macam mertua aku. Entah apa yang kurang, aku pun tak
pasti gak. Aku tanya ES, dia kata air tangan
hahahahaha... hampeh betoiiiii
Tapi sedap gak cumanya tak rasa macam mertua buat


Ni tentu lah nasi lemak.

Aku sebenarnya bukan buat seorang semua masakan ni
Sepupu aku rajin sangat nak datang menolong aku.
Siap datang tido umah aku lagi taw.
Aku lagi lah suka sebabnya ada juga tangan yang nak menolong
Tak de lah aku terlopong buat sendiri.

Thanks to ES yang tak tido sebabnya bersama aku
untuk siapkan semua juadah open house ni.

Ari 2 memang meriah sebabnya aku rasa panggil tak ramai,
Tapi bila tengok makanan yang macam tak berapa nak cukup,
especially bihun sup aku tuh, lega and juga berjaya jugak akhirnya
Lagi pun, ni baru 1st time aku buat makan besar kat umah..
hehehehehe

No comments: