Friday 27 September 2013

0
Komen

Ikan Sungai

Salam semua.. Lama dah tak jenguk blog kan?
Aku baru balik kursus.
ES sekarangkan dah hampir2 nak jadi pemancing tegar
Tapi aku still control sebabnya
dia bawa balik ikan pelik2
yang aku rasa geli geliman untuk masak
hahahahaha...

Bukan queen control taw, tapi aku cuma tak
suka sangat bila ES tak de kat umah.
hahahaha.. Kami kan tengah berhoneymoon lagi
Poyo lahhhhh

Minggu lepas ES g memancing dengan member dia
Then bawa balik ikan yang memang aku tak kenal
and juga tak pernah tengok. Aku memang
langsung tak sentuh.
Proses siang and basuh semuanya ES yang buat
Ni namanya ikan tilan.
Sebenarnya member ES yang dapat,
and diorang bagi kat ES. Time ni
sebenarnya ES dah buang pun ikan ni.
Tapi kucing pun lari bila tengok.
Aku memang tak kenal ikan apa. Tengok macam belut pun ada.
macam ssssss pun ada. hehehe

Aku memang tak tahu nak masak apa, so kol my mum,
mama pun tak tahu ikan apa 2. Mama siap kata tak payah makan
sebabnya takut beracun. haha. Bila kol mertua plak lain
ceritanya. Mertua aku memang hebat bab2
ikan sungai rupanya. Siap boleh bagi menu terus.
hahahah.. So, ES ambil and terus siang2 kan

Aku memang tak tahu ikan apa. huhu
Jong masak je

Ikan tilan yang dah siap di potong2
Aku tolong jugak taw walaupun geli.
Ikan ni memang keras gila masa nak potong2
Aku nengok dalam internet kena rebus dulu sebabnya
nak buang kulit dia. Tapi mertua aku kata tak payah
So, ikut cakap mertua. hahaha

Garam, kunyit hidup, bawang putih
ditumbuk sekali gus. Then letak dalam peti
Memang nampak menyelirakan. hahaha
Tapi aku memang tak makan.
Ikan tilan 2 dah jadi lembut bila ES goreng sampai garing
ES kata memang sedap rupanya isi dia

ES kena masak sebabnya aku berkursus kat PD
Bukan aku malas Okehhhhh


No comments: