Wednesday 18 September 2013

0
Komen

Langgar Lari

Kejadian ni berlaku kat area rumah aku
Time ni aku on the way nak gerak ke Terengganu
pada hari Sabtu lepas.
Kereta memang langsung tak gerak sebabnya
sangkut jem. Memang terkejut bila
kereta aku dirempuh dengan kuatnya

mamat moto 2 orang telah langgar kereta
aku menyebabnya pecah lampu.
Aku dengan ES time 2 tengah syok berbincang tentang
apa nak buat kat Ganu nanti. Bila je kena langgar memang
clue sebabnya tak disangka kena langgar.
Mamat motor 2 memang nampak macam nak jatuh.
Tapi tak jatuh.
ES hon, dia pun lari dengan lajunya.

Aku dengan ES tengah sangkut jem, so macam
mana nak kejar diorang. Aku dengan ES berhenti tengok
kete, teruk jugak kena langgar.



Tanya abang ipar aku, dia kata memang mahal
lampu waja ni
Sakit hati betol..
Then aku and ES decided nak g wat report lah
Sampai je Balai Polis Batu 9 Cheras, punya lah
sakit hati taw sebabnya polis
yang bertugas dengan selambanya kata :

Polis : Owh.. bila kena langgar nya?
ES : Baru je kena. Terus datang buat repot.
Polis : Saya tak boleh nak ambil report sebabnya semua bahagian traffic kat Kajang.
ES : Pas 2 kami kena g kajang? (dengan bengangnya)
Polis : Lagi pun sistem kami tengah down sekarang ni.

ES memang bengang sebabnya polis
langsung tak de tengok pun kereta kami
Then juga polis langsung tak ambil kisah tentang
accident yang telah terjadi dengan kami.
Teruk betol....
So, dengan keadaan marah kami keluar dari balai

Aku bincang dengan ES sebabnya dah lambat kami 
nak pergi ke Ganu, so kami decided
redha and tawakal sahaja dengan kejadian yang
menimpa kami ni.

ES plak kata, may be balasan sebabnya semalam
kami telah melakukan kejahatan dengan membuang Kucing Liar
Mungkin ni balasan untuk kami yang telah 
membuat jahat untuk makhluk Allah jugak.






No comments: