Thursday 6 June 2013

0
Komen

Bercuti ke Langkawi

Ari 2 aku ada g Langkawi.. hehehe.. Mcm baru je kan? Padahal dah berkurun 
Aku g dengan ES, tanpa plan
Sepertimana biasa, aku and ES memang tak pernah pun plan nak ke mana2
Aku gerak dari Kelantan awal pagi jugak. Sampai je Kedah, ES ajak aku masuk Langkawi.
Memang aku tak sangka gak yang kami boleh masuk Langkawi
Dah lah duit tak banyak, tapi gagahkan jugak. hehe
Aku duk sana 3 hari 2 malam. Seperti biasa, sampai je sana, aku terus beli MAP...
Map adalah penting bagi kami.hehehe
So, aku tengok dan jelajah semua tempat menarik kat sana 
Rugi taw kalau bayar mahal2 untuk sampai, tapi tak g jalan kat semua tempat.

Aku lupa nama hotel yang aku tido. Tapi tepi pantai and juga view yang cantik. Banyak jugak pic2 yang kami ambil sepanjang kat sana. Sampaikan aku tak tahu nak tepek pic mana. heheh.

Lupa nama tempat lah.
 View dia memang sangat2 cantik kat sini. Tapi aku lupa nama tempat.
Then, memang banyak sangat2 kapal layar kat sini.
Aku takutkan anjing sebenarnya. Ada mat salleh ni jalan2 dekat dengan aku sambil tarik dog dia.
Masalahnya dog dia asyik pandang aku je. Aku takut dia terkam aku je. hahahaha

Jambatan
 Sepertimana aku kata yang time aku g ni dah berkurun lamanya. So banyak dah nama tempat2 dia yang aku lupa. hehhe. Aku kat sini sewa kete. Kete wira je kami sewa coznya ES mencari kete automatik. hehehe.
Bukan tak leh bawa manual tapi aku yang suh dia ambil auto sebabnya senang untuk tengok maps.
Aku ni gagal sikit bab2 nak baca map. huhuu. ES pun macam tak harapkan aku tengok peta.

Telaga Tujuh
 Kat sini lah aku rasa paling penat. Penat yang teramat2.
Tak leh nak menggambarkan maca mana penatnya. 
Aku and ES panjat tangga sebanyak 200++ anak tangga. 
Mula2 memang aku semangat tahap gaban, sampai half way aku rasa semput tapi tetap gagahkan diri.
Akhirnya kami sampai juga kat atas. Memang cantik tapi sunyi sangat2.May b sebabnya bukan time orang cuti and juga aku g awal pagi sebabnya banyak tempat aku nak jelajah.


Taman Buaya
Walaupun u all tengok Taman Buaya macam tempat yang biasa, tapi bagi aku and ES, kena gak jelajah. Lain tempat, lain cara presentation diorang untuk tarik penonton. Aku mujur g time persembahan. Sempat lah jugak tengok. Aksi menggerunkan pun ada. Memang besar2 buaya and juga banyak sangat2.

Kompleks Kraf Langkawi
 Aku terjah kompleks ni and bagi aku memang menarik sangat2. Banyak benda yang dijual cumanya aku tak beli apa2 sebabnya kekangan wang. heheheh. Mahal jugak lah barang2 yang di jual.. And tempat dia luas. Make sure u all jelajah semuanya sebab banyak benda yang ditunjuk yang kita tak pernah tengok. 

Bird Paradise
Before aku g kat Bird Paradise ni aku g makan mee celup. Memang best taw mee celup dia. ES sampaikan tambah 2x. heheh. Dah lah time keadaan hujan. Memang nyam22222 tapi if kami g lagi skali memang dah tak ingat kedai dia kat mana. 

Ni adalah kawasan hotel aku. Balik dari jelajah, kami decided untuk ambil angin and tengok matahari terbenam.

Dinner kat restoran yang tak tahu nama
Actually time ni aku tak sangka yang ES bawa aku masuk Langkawi untuk celebrate besday aku. Tauk restoran ni plak memang sporting habis lah. Sampaikan time kami nak balik, tauke dia siap bagi present kat aku sebagai kenangan, hehehe. Makanan kat tempat dia memang best tapi aku tak makan banyak sebabnya kami ada terluir kat 1 kedai yag kami tengok pada belah siangnya. So, g sini just ES nak celebrate besday aku.. Thanksssssssssss dearrrrrrrrrrrrrr



Puncak Telaga 7
Sampai ambil pic kami?????? Mesti u all terpk kan?
Seperti biasa, stand camera lah yang akan menjadi mangsa untuk tangkap semua pic kami. hahahha
Aku pun terasa seronok lah bergambar sebabnya ada stand. hehehe

Maaf lah coznya entry terlampau panjang
Banyak yang nak di share.

No comments: