Tuesday 18 June 2013

0
Komen

Masakan Suami Tersayang :)

Ni sebenarnya entry semalam,
Tapi semalam aku memang sibuk kat office
2 lah yang aku tak dapat nak update blog nie
Memang ingat nak buka entry ni semalam lagi.

Tak pe, xde lah basi sangat sebabnya baru semalm.hehehe
Memandangkan aku bz yang teramat2 time weekend, so Ahad malam
ES kata dia yang nak masak memandangkan petang 2 dia dah lena sampai keawan
Aku plak duk mengadap laptop sampai lah ke Maghrib.

Both of us always berbekal.
Nak jimat and juga i don't like ES makan air tangan orang lain
Masakan adalah pengerat hubungan husband and wife.
Of course lah i want the best to my husband
Lagi pun bila masak kat umah aku memang tak guna "ajinamoto"
And juga kebersihan adalah dijamin 300%.

Aku : Honey, you tak rasa ke nak masak malam nie untuk bekal kita?
ES : perlu ke honey masak (bertanya sambil tersengeh2)
Aku : Rasanya perlu sebabnya i penat sangat2
ES : okey my dear. Sayang nak makan apa?
Aku : Ikut lah, tak kisah pun makan apa2
ES : Apa ada dalam fridge?
Aku : Ayam, fish and vegetables. Buat gulai ikan pun best
ES : Wokeh.. Akan disiapkan.


Aku rasa macam nak lompat bintang je taw bila ES kata dia nak masak. hehee
Aku pun duk je berehat
Bila aku masuk dapur, ES siap halau aku suh keluar. heheh

ES memang pandai masak tapi dengan syarat kena ada buku resepi kat depan.hehhe
Tak pun mak dia lah akan jadi mangsa untuk dikol. heheh
Yang penting, masakan ES memang terbaik

Ni adalah separuh dari bahan2 yang digunakan oleh ES.
Sepatutnya guna langkuas, tapi memandangkan tak de langkuas,
ES pun buh je halia.
Hentam lah labu

Time tengah masak, tetibe je ES teringat yang tak de lada besar hijau
So, ES kata pergi je lah rembat kat luar
ES ni kan suka gardenening, so banyak lah benda yang ditanam
Yang bestnya, ditanam lada kecil, tapi berbuahnya lada besar. hehehe
Tapi berbaloi, dah boleh makan hasil

Haaaa... ni lah lada yang ditanam oleh ES

At the end, this is the result.

Anyway, thanks my dear coz suci masakan untuk wife nya yang kepenatan ini. hehehe

No comments: