Sunday 16 June 2013

0
Komen

Down Town The Mines

Salam weekend semua. 

Weekend ni adalah weekend aku yang paling boring sebabnya aku terpaksa siapkan assignment yang bertimbun. hahaha. 
Padahal bukan lah banyak. 1 je cumanya memang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk buatnya. Mana tak nya 2 hari berturut2 buat. Ni baru je siap, 2 lah baru boleh jenguk blog nie.

Aku and ES memang langsung tak kuar. Just duk umah je. ES lagi lah suka sebabnya ES bukan jenis yang kuar tak tentu pasal. Sabtu petang je aku kuar g Hero Ampang sebabnya aku g beli barang2 dapur yang dah kehabisan.

Jumaat malam aku kuar g downtown The Mines sebabnya nak g cari barang.hehe.
Aku memang lapa gila2 bila sampai sana, Terus aku decided nak makan steamboat. Last2 sampai je sana aku rasa macam nak makan nasi lah plak. Mengada betol perut aku ni. Sampai bila lah perut aku nak kecil kalau asyik macam nie je. hehehe. 
Banyak jugak steamboat yang ES ambil. 
Tapi aku lupa nak snap dlu. LAst2 yang ada cuma lidi je. 
2 pun ES yang tanya

"Sayang, nape tak ambil gambar dulu sebelum makan?".

Aku memang lupa lah. ES lah yang asyik ingatkan aku pada semua benda untuk di snapkan dulu. Macam ni blog dia plak. heheheh

tengok lah apa yang kami makan. Memang banyak jugak taw. Lupa nak ambil before makan.

Sebenarnya dah lama kami tak jenguk ke down town taw. Ni lah kedai yang aku makan. Kedai ni kat belah belakang. Berhadapan dengan The Mines. Bukan nya pintu masuk yang dekat kedai baru buat. Kat sini aku boleh puji dia punya sos memang best. Nasi paprik yang aku makan pun agak best jugak lah. ES pun puji masakan diorang.

Bila ES tanya baru teringat and terpaksa lah snap pic lidi je yang tinggal. hahaha. Isinya dah masuk dalam perut kami yang besar nie. huhu

Lepas je makan, aku and ES jalan2 mencari barang sebenarnya yang dicari.
Dekat kedai yang aku makan, ada kedai binatang.
Aku pun tak tahu apa namanya binatang ni tapi memang manja sangat2.
Tuan dia siap main2 lagi. ES kata kena gigit baru taw. hehehe.

Aku tak masuk dekat and yang snapkan pic ni pun ES.
Jangan harap aku nak masuk dekat. Aku kan penakut.
Ni pun ES masukkn tangan dalam cage dia taw. Tapi dia memang comel lah
Barang sebenar yang aku cari ialah beg handphone. 
Macam mana nak bercerita erk??? aku tak tahu apa namanya sebab aku panggil beg phone je.heheheheh. aku kena tanya cik google. Jap erk.... Nak search..

Haaaa.... Ni dia
Ni lah yang aku cari kat sana. Aku ni jenis yang bukan suka rembat.
Aku memang kena pusing bagi puas hati.
Lagi pun sekadar beg ni mesti lah nak yang murah
Aku tak de lah nak nampak cantik sangat tapi murah and kiranya selesa dipandang. huhu
Ada kedai yang mula2 aku masuk memang cantik sangat2. Aku berkenan dengan warna dia
Tapi sayangnya dia letak harga yang mahal.Member aku beli murah, so haruslah aku mencari yang murah gak. huhu
Aku round2 sampailah hampir 1 downtown aku jelajah, jumpa 1 kedai tapi tak banyak pilihan. Dia bagi kat aku RM 18.00.
ES memang desak aku suh ambil tapi aku tak mau. ES siap ugut lagi

" Tak pe sayang, kita jalan2 dlu, then kalau tak jumpa, honey memang tak mau datang sini dah. Sayang datang seorang".
Aku dengan muka slamber memang kata OK. hahah
So, aku jalan2 and jumpa lah beg ni dengan harga RM 15.00. 
So apa lagi, rembat je lah. Dah lah murah. jauh beza dengan kedai yang aku masuk mula2 tadi.


No comments: