Sunday 2 June 2013

0
Komen

Bercuti ke Cameran Highland

Salam semua....

Aku and ES memang jenis yang kuat jalan. 
Kami akan g je kemana2 je yang kami rasa nak pergi. 
Kadang2 tanpa dirancang. hehehe
Cuma bila je lepas kahwin macam suntuk je masa untuk berjalan
Lagi pun financial yang tak kukuh
2 lah yang menyebabkan kami susah cikit nak berjalan2
Honeymoon pun tak lagi. hehehehe . padahal dah 3 bulan kahwin. 

Before ni aku and ES g ke Cameron Highland. Untuk g sana, kami just plan sehari sebelum gerak. Memang tak dijangka pun.
Tetibe je tergerak hati nak ke sana. Terus pecut kereta je lah. hehe.
Perjalanan tak jauh sangat dari KL. So kami gerak seawal 4 pagi. Solat subuh di R&R.

Ladang Tea... Memang cantik. Boleh nampak kabus di belakang
 Memandangkan aku pun Subuh di R&R, so kami sampai memang awal pagi. Memang angin sejuk
Boleh nampak kabus dari belakng aku 2.  Memang cantik sangat pemandangan.

Bee Farm yang tak de ape2
 Aku bersungguh sangat nak g kat Bee Farm sebabnya ada dalam peta dia. Aku g mane2 tepat mesti singgah petrol station untuk beli maps Nak tengok tempat2 menarik. Tapi aku rasa memang hampa sangat2 sebabnya kat sini langsung tak de ape2. Ingatkan menarik tapi hampehhhhhhhh

Bukti ke Cameron. huhuu
 Apa yang aku boleh katakan, Cameron memang sangat2 cantik dengan keadaan kawasan yang sangat luas
Bagi aku, ianya memang sesuai untuk orang yang inginka ketenangan
Walaupun untuk sampai ke puncaknya amat lah pening. heheh

Lupa lah nama tempat
Ni Big Red Strawberry Farm
Sepertimana aku cerita tadi, aku sememangnya beli maps untuk tahu tempat2 yang menarik.
So, semua tempat menarik ada dalam maps 2, memang aku akan g lah
Lagi pun, bak kata ES, alang2 sampai, redah je
If tak g, tak tahu macam mana tempat 2.
Kat sini, kami tak dapat kutip strawberry pun sebabnya tak de buah sangat.
Cactus Point

Cactus Point
 Kat sini, memang banyak sangat2 cactus. Yang tak pernah tengok pun ada.
Memang pelik2 lah pokok cactus kat sini.
Kat sini aku ada beli coklat. Tapi dah lupa namanya and juga taku tak ambil plak pic kotak coklat ni.
Tapi memang best coklat dia. Bekotak2 jugak aku beli. hehhe

Kutip Tomato
 Memandangkan tak dapat nak kutip apa yang sepatutnya, so aku and ES change plan untuk petik tomato je. Tak silap aku RM 5 per KG. Aku bedal je lah, lagi pun nampaknya tomato dia besar2 jugak.
Fresh lah gak. heheh

Taman Rose
 Aku memang suka kan bunga ros tapi aku tak suka menanam. hahahha
Kat umah pun hanya ES je yang rajin menjenguk bunga2
Harapkan aku memang layu lah. huhuuh

Waterfall...
 Waterfall ni on the way nak naik ke Cameron. Kalau korang tak buat tahi mata sepanjang perjalanan memang akan nampak waterfall yang cantik ni. Aku singgah time nak balik dah. Lagi pun if nak singgah waktu pergi gelap lagi. Aku kan sampai awal pagi lagi.



Sape ambil pic kami???????????????????????.
Sebenarnya aku and ES gunakan kaki camera. 
Kalau nak mengharapkan orang je tangkap tak beshhhhh.
Ada sesetengah tempat kami pergi, tak de orang. So sapa nak tolong
Nasib baik ES beli camera skali dengan kaki dia. hehehe
Semua pic yang kami nak ambil memang tak de menyusahkan sesiapa taw....

No comments: