Saturday 6 July 2013

0
Komen

Hero Hypermarket

Sapa pernah dengar hypermarket nie?
Sila angkat tangan....cepat.. huhuhu
Actually aku sendiri tak pernah tengok and dengar pun before ni. 
Masa bujang aku menyewa kat Flat Sri Penara yang paling cantik, terkenal and famous kat Bandar Sri Permaisuri. Sapa tak kenal sila ambil google maps.
heheheh

Dekat sini ada hypermarket ni. Dia punya price yang aku nak story2 ni. Memang tak terlawan dengan mana2 hypermarket. Murah gila2. 
Masa aku first time beli, aku sampai guling2 tengok harga time nak bayar sebabnya murah.
Aku langsung tak sangka penuh troli barang aku tak sampai RM100 pun.

Kalau aku g beli kat Tesco, Giant atau Mydin nak guling2 gak tapi 
sebabnya barang ciput tapi harga RM100+++++++.
So, aku memang boleh buat perbandingan lah. Sampaikan ES sendiri akui Hero ni murah
ES lagi arif bab2 harga sebabnya selalu je banci harga2 pasaran.

Walaupun sekarang aku duk Hulu Langat, tapi aku memang sanggup g Cheras untuk beli barang2 umah sebabnya stok aku beli memang tahan selama sebulan.
Tapi kalau ayam, ikan idak lah tahan sebulan.
Actually aku pernah g beli Hero kat Ampang (Sebelah Galaxy) tapi price tetap lain.

Actually aku sampai dah lewat and juga dah hampir nak tutup.
Nampak tak sampah sarap?
Actually diorang tengah kemas2. hehehe
Tapi time ni aku masuk semula sebabnya
 tertinggal nak beli fresh milk and soya



Ni lah soya yang aku beli
But, i'm not goint to show you the soya
 look at the price at the box
Lepas dari 2, baru lah perasan harga sebenar kat bawah ni
Rupanya ada diskaun, ES terus rembat 2 kotak



U all tengok bawang merah yang aku ambil
Ni stok untuk sebulan. Aku kan isteri yang teramat2 rajin masak. hehhe
Harus lah ambil banyak terus
Aku ambil dalam 15 biji ++ tapi harga baru RM 2.00
Cuba beli kat lain,grenti tak dapat lah price cam ni

Ubi kentang memang akan sentiasa ada dalam simpanan aku.heheh
Aku ambil sama banyak dengan bawang jugak tadi tapi price bau RM 1.00++.
Murah gila kan?


Panjang tak bil aku?
Tapi walaupun panjang, just RM 108 je taw
Aku memang suka gila beli kat sini.
Dah lah ES siap ambil ikan tenggiri 4 ekor (besar) and 2 ekor ikan apa entah
Aku tak kenal. hehehehehe
Aku and ES memang budjet paling tidak memang cecah RM150 sebabnya dah lah barang penuh troli, sampaikan ada sesetengah barang aku kena pegang taw

Ni lah kad Hero. Aku buat sebabnya aku kan sentiasa memborong kat sini
Point dia boleh di change dengan barang2


Aku saja letak pic ni nak suh korang semua terbalik kan PC masing2.
hahahaha. Aku malas nak rotate lah. Redha je erk.
Banyak tau barang aku beli tapi tak nampak banyak
sebabnya di satukan palstiknya.
Kalau tak, macam mana aku nak bring all the things



Tengok harga sayur ni. Tak sampai RM 1.00 kot. Dah lah banyak taw
ES memang tak suka ambil banyak2 sayur sebabnya nanti jadi tak fresh
ES kan makan sup sayur je, harus lah sayurnya fresh2

Buka mata luas2 untuk tengok resit pembilian aku ni
Aku ambil banyak gila barang2 tapi tu je yang aku kena bayar.
Kalau tak nampak, guna lah kanta pembesar k. Aku dah zoom sehabis dekat ni

Yang ni kalau guna kanta gak tak tahu lah nak cakap ape. heheheh
Aku saja ambil pic before kuar g beli barang2. Tapi ter upload last lah plak. hehe

Pasaraya ni sebenarnya ada keluaran sendiri.
Ala, macam Tesco lah. Kan ada barang2 jenama Tesco
Macam contoh
sili sos
sabun
Kicap
Tomato sos
Roti
And banyak lagi. Barang2 dia memang sedap and paling murah diantara yang lain
Semalam ES ambil roti sebabnya saja nak try.
Terbukti kelembutannya. Cili sos dia pun sedap.

Korang cuba lah pergi borong kat Hero ni. Nanti share opinion u all semua k

No comments: