Saturday 6 July 2013

0
Komen

Resepi Cheeskut

Aku nak share resipi yang aku ambil dengan seorang blogger ni
Aku tak try makan lagi so, aku memang tak boleh komen
For your info, baru je buat
Tak sampai lagi 30 minit taw
Dengan gigihnya terus upload. hahahaha
Sapa nak baca dari sini pun boleh Life101 
Dari blog aku direct pun boleh. Tak sapa marah and tak menjadi kesalahan pun.

Actually aku memang dah nak ambil semua ingredient dia semalam 
lagi kat (Hero Hypermarket)
tapi mendapat tentangan yang hebat dari ES
Aku nak jadi isteri mithali, so haruslah patuh. hahahah
Tapi ada kebenaran jugak ES kata. Sapa nak makan sebabnya kami berdua je
Then beberapa hari je lagi nak pose.

ES : sayang, kita dah nak pose ni. Jangan nak membazir k
Aku: tapi sayang bukannya nak buat banyak (still tak nak mengalah)
ES: sayang buat tapi sayang tak makan, honey jugak yang terpaksa habiskan
Aku : Ni sedap lah honey. Tapi.. betol gak, dah nak pose (Actually dah kecewa)
ES : Sayang makan bila yang sedap je. Tak sedap tinggal dalam peti. Honey yang terpaksa habiskan
Aku : Errmmmm... ok
ES : Membazir amalan?
Aku : Syaitan
ES : Bijak pun

So, aku batalkan niat. Tetibe je time aku on the way nak g Butik Minaz hari ni, 
my cousin message and jemput untuk g umah dia esok. Besday anak dia
Aku pun, terus terpk nak try lah resipi ni. 
Tambahan lagi, semua barang dah ada kat umah kecuali cheese and juga biskut

Aku sampai je umah, terus mulakan ia
1) Biskut Craker Original
2) Cheese
3) Susu Pekat
4) Fresh Milk


Biskut craker Original. Aku balik, buka blog Kak yana, baru perasan rupanya dia guna biskut lain. Tapi aku teruskan jugak lah. Tak kuasa nak beli lain
Nanti bising plak ES sebabnya tadi aku beria cari biskut ni. hahahahah

Susu pekat. Yang ni bergantung pada u all nak  buh banyak mana.
Aku buh tak banyak pun sebabnya
ES tak suka manis and juga aku sendiri tak nak manis.

I'm using this cheese sebabnya mengikut blog
Kak Yana 
(ife101) , this is the best cheese.
Aku pun beli lah jugak
ES suh ambil je yang lain sebabnya kedai aku g tadi memang tak de yang ni
Tapi aku tahu ES mesti ikut kehendak aku.
huhuhuhu.
Kami singgah Econsave untuk beli ni je.

Thanks dear.. MMMuuuuAAAAHhhhhh

Ambil cheese and kacau lah. Sebenarnya guna mixer tapi umah aku tak de
Nampak sangat tak suka buat kek. hehehehe
Aku try pakai blender tapi hampeh. Tak menjadi.
Apa lagi, aku pakai tangan je lah
Dengan gagah and tabah aku buat
Rasa macam nak tercabut taw. Dah lah nak tunggu sampai kembang.
Ni cheese semata2 taw
Alamak... lupa nak ambil pic yang buh susu pekat
Ni yang aku dah kacau2. Aku buh susu sikit je.
Buh susu bila cheese dah kembang k.
Biskut tadi, celop dalam fresh milk.
Aku guna susu HL je. 

Lepas je celop2 terus susun dalam bekas.
Senang tak?????
Susun teratur ke tabur je ke ikut u all lah

Lepas je habis 1 layer, letak cheese and susu yang digaul tadi.
Lepas 2 ulang lagi step tadi.
Celop biskut dengan fresh milk and then atur dalam bekas
Letak cheese plak.

Ni yang dah siap. Aku dah get ready nak masuk dalam fridge
Nampak berterabur? Tengok hasilnya
Orang kata berterabur itu seni. hahahaha
Do not judge the book by its cover

Aku buat 2 bekas
1 untuk umah sendiri,
1 untuk dibawa ke majlis cousin aku esok
Lepas je siap buat 2, masukkan dalam fridge
Mudah kan???? Biarkan ianya sejuk dulu baru makan.
Bagi cheese tadi keras dulu.

Aku sendiri tak tahu bagaimana rasanya cumanya
aku boleh jangkan sedap sebabnya dah ramai testimoni hehehe.
Antaranya blog Kak Yana yang bagitaw ianya sedap
Harus lah aku try.


No comments: