Monday 1 July 2013

0
Komen

Pengalaman Duduk Rumah Sendirian

Kalau siapa baca cita aku ni and tambahan lagi jiran aku yang tengok keadaan aku mesti kata aku macam budak2 n juga cam orang bodoh je
Tapi aku tak kisah and tak peduli sebabnya perasaan aku time 2 hanya Allah je tahu
Aku memang tak dapat gambarkannya.

ES pergi main sukan kat Kedah. So aku duk umah sorang lah.
Kejadian ni hari Sabtu malam Ahad. Aku duk tengok bola Kelantan VS JDT
Aku of course support Kelantan.

Tapi banyak kali juga aku terlelap. Then sambung tengok, then terlelap balik.
Minit2 terakhir aku terjaga and baru teringat yang aku tak solat lagi. Lepas je solat, aku pun dah get ready nak tido lah. Tetibe nak terkucil. Aku dengan terkejutnya tengok ada 2 ekor lipas. Berlari aku ambil Ridsect. Aku sembor lah. Then aku mengadap tv jap. Aku tengok ada lipas terbang. terpekik lah aku sebabnya dia macam datang terkam aku.

Bukan 1 kak, tapi 3 ekor semuanya. Aku terus rasa takut teramat2 sampaikan aku nagis teresak2 kol ES. Aku memang buntu. Tak tahu nak buat apa. ES suh duk dalam bilik je. Bila je aku kebas2 bantal nak tido, ada lagi anak lipas kat atas katil.
Aku kol ES semula, aku memang tak boleh pk dah
Memang terketar2 aku rasa. tak tahu macam mana nak gambarkan ketakutan aku
Aku memang nangis sampai tak leh nak cakap. Teresak2 aku nangis.
ES dengan slambernya kata "sayang, 2 cuma lipas. Dia tak de otak pun".

Dalam keadaan gitu aku terus pk nak g tido umah cousin aku kat Kajang. Bila je kemas2 baju, aku terkejut tahap gaban tengok ada katak kat muka pintu masuk umah
Ya Allah, tuhan je tahu perasaan aku. lagi lah aku tak keruan nak buat macam mana. Aku memang nangis gila2.

Aku gagahkan diri gak buka pintu umah dengan harapan kataka ni xakan melompat. Nasib baik lah aku berjaya buka. lepas je aku kuar dari umah 2, aku nampak jiran aku. Apa lagi, panggil dia untuk buangkan katak 2. lipas terbang 2 aku memang tak hiraukan dah.

jiran aku pun terkejut tengok keadaan aku sampai terketar2. Cita kat diorang yang ada katak pun terketar2 suara. Lepas je jiran aku buang, aku terus tutp pintu umah terus start kete. Aku langsung tak teringat nak tutup kipas and juga lampu dalam umah.Then aku terus drive ke Kajang. Waktu 2 dah pkul 12 lebih.
Aku tak balik umah pun. Aku tunggu sampai ES sampai dari Kedah.

Cian kat ES terpaksa balik awal sebab aku. Bukan aku minta pun. Tetiba je ada binatang gitu. Dah lah banyak esok. padahal time ES ada, tak pernah plak gini. Aku duk seorang macam2 benda plak.

Cita ni bukan novel k, tapi memang kejadian betol yang menimpa aku. Aku tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan takut aku. Sampaikan aku memang betol2 terketar2. Tak boleh nak bercakap langsung. Otak aku 0 time 2. Tak boleh pk nak buat apa.
Kalau u all baca mesti kata aku mengada2 tapi 2 lah hakikatnya
Aku memang takut pada binatang. Aku harap sangat ES tak kan g kursus lama2. Aku sanggup ikut kalau dia dapat kursus kat mana2. Tak nak duk sorang lagi.

No comments: