Sunday 14 July 2013

0
Komen

Pasar Segar Segi

Aku nak share tentang 1 pasaraya yang telah berjaya memanggil
hati aku untuk singgah. hahaha
Poyo je ayat aku ni kan?
Actually this supermarket is situated at Balakong
If u all dari The Mines, ianya belah kanan, tapi dari
Balakong plak belah kiri, kena u-turn lah

Aku ajak ES g beli kat sana petang ni sebabnya ES mengada
nak berbuka dengan sotong plak.
Aku sebagai wife haruslah tunaikan permintaan husband. hehehe
ES nak makan sotong masak hitam.

Aku memang excited nak masuk sebabnya setiap kali lalu
mesti nampak penuh je kete. 
Murah ke??? Best ke??? Apa yang special???
Hari ini terjawab sudah. hehehe

Bagi aku tak boleh lawan harga di Hero Hypermarket 
Kat Pasaraya Segi ni agak mahal jugak. Berbeza sampai RM 2.00 taw  barang2 dapur kat sini. Macam biskut ke, sos and sebagainya
Walaupun pada aku agak mahal, tapi tengok lah orangnya. Memang ramai weeeehhhhh


Dari highway ni lah
yang korang akan nampak
 Walaupun aku kata barang2 dia mahal tapi barang2 basah murah jugak.
ES kata ikan memang murah lah. ES of course lah tahu
sebabnya ni kan bidang dia.
Banci2 peniaga, banci harga pasaran.
Kalau aku memang bedal je. hahahaha
 
 

Kegigihan ES memilih sotong. AKu memang failed cikit lah bab2 ni. hehehe


Ingatkan banyak nak beli, tapi mahal, batalkan niat. hehehe

ES dah kata yang dia nak beli je apa2 jenis ikan and terserah kat aku nak masak apa2 pun. Jenuh lah aku nak pk. Tetibe plak dia ambil siakap. Dah lah tak pernah masak pun siakap ni. hehehehehe. Tak pe, belajar


Lepas 1, 1 ikan yang ES ambil. Teruk betolllll. ES jugak tetibe je ambil ikan tongkol. Tapi tongkol tak kisah sebabnya aku tahu nak masak apa. hehehehe


Memandangkan ES tahu yang wife dia ni tak pernah memasak ikan2 ni semua, so dah bagi siap2 kat orang ni untuk di potong2. Aku cuma basuh and masuk dalam fridge

No comments: